2-1 tap mot tabellnabo HamKam

En god første halvtime var ikke nok for hjemmelaget, når gjestene fra Hamar traff på sitt de resterende seksti.

Her finner du videointervjuer gjort av Akers Avis Groruddalen

Etter to bortekamper uten seier var det dukket for et solfylt oppgjør mellom Grorud og HamKam på Grorud Arctic Match.

De gule ga hundre ut av startblokkene og presset HamKam tidlig. Etter godt spill ute på høyre side av banen spiller kaptein Preben Mankowitz fint igjennom en skadefri Leo Cornic som har gått på et langt løp fra sin beck-posisjon.

Han får så en god touch på ballen og smeller kula inn foran mål hvor Oscar Aga kjemper inn sitt 11 mål for sesongen, og Grorud tar ledelsen etter kun 3 minutter på klokka.

Et tidlig skår i gleden for hjemmelaget er at midtstopper Gudjonsson må ut med en strekk etter kun 16 minutter og byttes med Kristian Sirum Novak.

Det er den andre stopperen Grorud mister på to kamper, ettersom André Harviken måtte hjelpes av banen mot KFUM.

Etter halvtimen skaper HamKam flere enorme sjanser, hvorav to av dem går i tverlegger.

Det store presset skulle til slutt lønne seg, for etter 42 minutter utligner gjestene. Ebiye Moses rager høyest i luften etter ett innlegg og utligner for HamKam til 1-1, som også blir resultatet til pause.

Det første kvarteret av andre omgang går uten de største sjansene og ikke før det står 72 minutter på klokka får vi kampens neste store begivenhet.

Dessverre for alle som heier på de gule og blå så er det bortelaget som går opp i ledelsen ved tidligere Vålerenga og Strømsgodset spiss, Marcus Pedersen.

2-1 blir også sluttresultatet. Grorud går på sitt niende tap for sesongen og HamKam er nå kun et poeng bak Grorud på tabellen.

Grorud spilte med følgende lag under kampen:

4-4-1-1

Mats Gulbrandsen VIken

Trace Akino Murray - Arnar Thor Gudjonsson - Geirald Meyer - Leo Cornic

Sindre Osestad - Christos Zafeiris - Martin Høyland - Fabian Østigård Ness

Preben Mankowitz - Oscar Aga

Benk:

Vegard Storsve - Jonas Austin Pereira - Faysal Mohamed Ahmed - Nikolai Jakobsen Hristov - Vetle Skåttun - Saadiq Faisal Elmi - Kristian Sirum Novak - Fredrik Carson Pedersen - Thomas Elsebutangen

Kampfakta:

3' - MÅL - 1-0 - Oscar Aga / Grorud