Abel Tjomsland er vår nye nummer 8

Samtidig takker vi av Hassan Yusuf

Abel (23) har de siste tre sesongene spilt for Notodden. Han har hatt ungdomstiden sin i Strømsgodset, og også spilt tre sesonger i Mjøndalen.

Abel er mer enn klar for å flytte til Oslo og fortsette fotballkarrieren i Grorud.
- Jeg har alltid synes Grorud er en fin klubb, og etter å ha spilt mot Grorud to ganger i år opplevde jeg på nært hold hvor fin fotball klubben spiller, sier han.

Abel beskriver seg selv som en stille og rolig person som elsker fotball. Ambisjonene for 2024 er klare.
- Vi skal spille god fotball og kjempe i toppen. Vi går for å vinne alle kampene vi skal spille, sier han.

A-lagstrener Andreas Alrek har følgende kommentar på sin seneste forsterkning:
- Abel har vi sett lenge og mye på i høst. Han fyller 24 neste år, men har allerede over 60 kamper i PostNord-ligaen. Han har gjort sakene sine meget godt på en sterk Notodden-midtbane i år. Fryktelig fin motor, og kommer til å balansere midtbanen med sine ferdigheter og arbeidskapasitet. I tillegg er han veldig god på gjenvinning i høyt press, og kan transportere ballen inn på motstanders halvdel ofte. Veldig glad for å få Abel ombord, sier Alrek.

Vi takker samtidig av Hassan Yusuf i Grorud. Hassan har vært en viktig bidragsyter de tre siste sesongene, og blir stående med 64 kamper i gult og blått.

Richard Pedersen har vært styreleder i hele perioden Hassan har vært i klubben, og kjenner han godt.
- Vi har satt stor pris på Hassans kvaliteter som spiller og person. Han er ærlig og samvittighetsfull, og kommer til å være en tilvekst i den klubben han fortsetter karrieren i, sier han.

Vi ønsker Abel velkommen og Hassan lykke til videre!