All aktivitet avlyst ut januar

Regjeringen har forbudt all aktivitet til og med 31. januar, og det betyr at det blir tomt flerbrukshus og tom fotballbane den neste uka.

Alle barn og ungdom i Grorud IL har vært tålmodige, og ventet på å komme i gang med aktivitetene i 2021.
På torsdag kom den første gruppa i gang, men allerede to dager senere var det altså klart for nok en nedstenging.
- Jeg synes synd på allle som må sette fritiden sin på vent, men selvfølgelig blir vi med på dugnaden nok en gang, sier fungerende daglig leder Frode Englund.

På søndag samles administrasjonen og alle klubbens trenere til digitalt møte for å planlegge hvordan kontakten med medlemmene kan opprettholdes den neste uka.
- Dessverre begynner vi å få erfaring med dette, og vårt mål er å lage morsomme aktiviteter våre medlemmer kan gjøre hjemmefra, sier Frode.

A-laget har gjennomført sine to første uker i sesongoppkjøringen til OBOS-ligaen, men nå blir det trening alene den neste uka.
- Eirik og hans team tar utfordringen på strak arm, og hvis dette bare varer en uke skal det ikke ha noen innvirkning på hvordan vi står rustet til seriestarten, sier Frode.

Nedstengingen kommer til å bli tøff for mange, og oppfordringen fra Grorud Idrettslag er klar;
- Ta vare på deg selv og dine
- Følg smittevernreglene
- Ta en ekstra telefonsamtale til en du tror vil sette pris på det
- Dette kommer til å gå over, alt blir bra til slutt