Andreas Alrek er ansatt som a-lagstrener

Andreas overtok midlertidig som a-lagstrener i midten av juni, og fortsetter nå på permanent basis.

Andreas har vært i Grorud i 10 sesonger, først som spiller, og deretter som trener på aldersbestemte lag og for U21.
Han er en ektefødt Groruddøl, med et stort hjerte for Grorud Idrettslag og de som vokser opp i Groruddalen.

- Det har vært et mål å bli a-lagstrener i Grorud i mange år. Jeg har jobbet målretta over tid for å oppnå dette, nå er vi her, sier Andreas.

- Jeg er veldig fornøyd nå, og topp motivert for veien videre. Dette føles veldig rett for meg, sier han.

Andreas har i første omgang signert en kontrakt på 1 år, frem til neste sommer. Det gir ro og forutsigbarhet for alle parter til å fokusere på siste halvdel av sesongen og den kommende vinteren.

- Jeg er storfornøyd med spillergruppa jeg har ansvar for. Det er en hardtarbeidende og lojal gjeng som gjør meg optimistisk for det vi har foran oss, avslutter Andreas.

Selv om resultatene har variert etter at Andreas tok over som midlertidig trener, har prestasjonene løftet seg. Det er tydelig at Andreas har Groruds identitet under huden og rersponsen på hans grep har gitt god effekt på laget og på klubben.

- Vi har nå valgt å gå for en av våre egne som trener, sier styreleder i Grorud Idrettslag, Richard Pedersen.

- Med ansettelsen av Andreas søker vi tilbake til røttene våre, som har stor suksess tidligere, sier Richard.

- Styret har en uttalt ambisjon om å vinne så mange kamper som overhodet mulig resten av sesongen, det ligger fortsatt der. Så bygger vi videre stein for stein, og er sterk i troen på at det kan løfte klubben tilbake til gamle høyder, avslutter han.

Styret i Grorud Idrettslag tok beslutningen om å ansette Andreas Alrek permanent før gårsdagens seier mot Vålerenga.