ÅRETS FØRSTE SEIER!

To magiske minutter på tampen snudde til årets første seier for Grorud!

Første halvtimen kom og første halvtimen gikk uten de enormt store målsjansene til noen av lagene. Men det var i alle fall et lag som styrte den første halvtimen, gjestene i blått.

Ranheim hadde mye ball og presset Grorud bakover mot Simen i mål, de spilte seg også til syv hjørnespark på veldig kort tid, ingen som resulterte i enorme målsjanser.

Didrik Sereba hadde en stor mulighet minutter før pause, men skuddet gikk via keeper til corner.

Flere sjanser kom det ikke før pause, det sto 0-0 ved hvilen.

Smell med halvtimen igjen

Som i første omgang skulle det gå litt tid før ting begynte å skje. På slaget 60 minutter spilte Ranheim seg inn i Grorud sin boks og tok ledelsen 1-0 ved Vegard Erlien.

Et gledelig gjensyn med kvarteret igjen å spille, Omar Bully ble byttet inn for Didrik Sereba og fikk sine første minutter på banen siden kampen borte mot Skeid.

Noen magiske minutter

Men fire minutter før slutt sprakk Grorud hull på byllen. VI spilte oss godt inn i Ranheims 16-meter, ballen ble dunket inn på bakerste og der ventet Fabian Ness som skårete sitt første mål siden 3-0 mot KFUM hjemme i 2020 sesongen!

Men Grorud var ikke ferdig der for to minutter senere, eksploderte det på Grorud Arctic Match.

Peter Godly Michael ble spilt igjennom mot Ranheim sin keeper og dundret inn 2-1 for Grorud med minutter igjen å spill!

Tross fem minutter tillagt tid og vel så det på slutten, vi holdt hele veien inn og vant årets første seriekamp!

Nå tar vi med oss godfølelsen og ødelegger festen til Brann neste mandag! Grorud gutt hey!

Grorud startet kampen med følgende lag:

4-3-3

Simen Lillevik

Fredrik Pedersen - Shola Akinyemi - Glenn Harviken - Fabian Ness

Sindre Osestad - Torje Naustdal - Preben Mankowitz (K)

Didrik Sereba - Peter Godly Michael - Josias King Furaha

Benk:

Vegard Storsve - Nikolai Hristov - Omar Bully - Peder Johansen - Geirald Meyer - Thomas Elsebutangen - Berger Kisaruko - Tollef Etholm

Kampfakta:

60’ - 0-1- Ranheim