Bjørn Martin har signert proffkontaktakt

Bjørn Martin Kristiansen har signert proffkontrakt, og blir å se på Grorud Arctic Match ut 2023-sesongen.

Bjørn startet sin fotballkarriere i Hauketo, og gikk derfra til Nordstrand hvor han spilte i fire sesonger før han meldte overgang til Grorud før jul i fjor.
- Hauketo og Nordstrand har betydd mye, de har formet meg til den personen jeg er i dag, sier han.

Store ambisjoner

Bjørn er naturligvis både glad og stolt over at han nå har signert proffkontrakt:
- Det viser seg at hardt arbeid gir resultater, dette har vært målet siden jeg kom til Grorud i desember, sier han.

Det er ingen tvil om at det unge spisstalentet har store ambisjoner:
- Jeg vil spille meg inn på laget. Målet mitt er å score i OBOS-ligaen i 2021, avslutter han.

Bevisst strategi

Grorud IL ønsker å knytte til seg unge talenter fra Oslo, og har jobbet målrettet med dette i flere sesonger.
- Bjørn kom på trening med oss på senhøsten i fjor etter å ha imponert for Nordstrand.sier toppspillerutvikler Johan Gjønnes Nilsen.

Johan, som i tillegg til å bekle rollen som toppspillerutvikler også er assistenttrener på a-laget følger våre unge spillere tett.
Han er imponert over arbeidet Bjørn har lagt ned siden han kom til Grorud.
- Bjørn har vært svært god på U19-treningene, da han fikk prøve seg på A-lagstreningene har han vist en stor utvikling, og har nå prestert bra over så lang tid at det ikke var noen tvil om at han fortjente proffkontrakt og plass i A-stallen, sier Johan.
- Det er veldig givende å jobbe med unge, sultne spillere som jobber hardt på banen, men også bruker mye tid på å se seg selv på video for å forbedre små detaljer. Jeg gleder meg veldig til å være med å fortsette på utviklingen til Bjørn i de kommende årene!, avslutter han.