Didrik Sereba har signert

Vi ønsker Didrik velkommen, og gleder oss til mye moro på Grorud Arctic Match de neste to sesongene.

Didrik (26) startet fotballkarrieren i Holmlia, og har vært innom  Lyn, Follo, Hødd og Levanger før han de to siste sesongene spilte i PostNord-ligaen for Asker.
Didrik er spiss, og på sine 25 kamper i 2021-sesongen scoret han 19 mål.

Holmliagutt

Didrik har vokst opp på Holmlia, og har spilt fotball hele livet.
Han har kone og ett barn, som er spente på reisen videre for Didrik.

- Jeg gleder meg til å komme i gang med Grorud, og med å bli ordentlig kjent med gutta, sier Didrik, som i juniortiden spilte sammen med blant andre Glenn Harviken og Vetle Skåttun.

- Jeg kjenner flere av gutta fra før, og gleder meg til å bidra med mål, og med entusiasme på banen og i garderoben, sier han.

En av de eldste

Selv om Didrik bare er 26 år vil han allikevel være en av de eldste i laget, men det ser han bare positivt på.

- Det gir motivasjon å spille med unge spillere, man må hele tiden være på tå hev for å følge utviklingen deres. Min fordel er at jeg har en del erfaring, og den håper jeg å kunne bruke til å hjelpe de unge, sier han.

Gleder seg til sesong

Didrik har fulgt Grorud i mange sesonger, og har også vært nær en overgang tidligere. Han er positiv med tanke på 2022-sesongen.

- Vi må fortsette den kurven laget hadde i høst, og bygge videre på det. Hvis vi starter tidlig med å plukke poeng kan vi unngå en vanskelig høst, sier han.

Johan er strålende fornøyd

Det er viktig å ha størst mulig del av troppen når sesongoppkjøringen starter i januar, a-lagstrener Johan Gjønnes Nilsen er derfor glad for at Didrik er på plass.

- Han kommer fra en veldig god sesong i Asker, og vi gleder oss til å se han prestere for oss i OBOS-ligaen, sier Johan.

- Didrik er en Oslogutt som passer fint inn i vår profil, han kommer til å bidra i vår spillergruppe både på og utenfor banen.

Attraktiv

Det er ingen tvil om at mangeklubber har lagt merke til den gode sesongen Didrik har hatt i PostNord-ligaen.

- Vi er glade for at Didrik velger oss i konk med andre OBOS-ligaklubber, avslutter Johan.

Richard og didrik.jpg
Didrik og styreleder Richard Pedersen har signert kontrakten.