Elias klar for Bodø/Glimt

Grorud IL og Bodø/Glimt har blitt enig om en overgang for Elias Kristoffersen Hagen.

Elias spiller første del av sesongen for Grorud IL før han fortsetter karrieren i Bodø/Glimt i det neste overgangsvinduet, midtveis i sesongen.

Profesjonelt samarbeid

- Jeg vil takke Bodø/Glimt for at de har vært profesjonelle og ryddige i forbindelse med  overgangen, sier daglig leder Jon Ole Reinhardsen.

Groruddøl med stor utvikling de siste sesongene

Siden overgangen fra Lillestrøm har Elias tatt store steg og blitt en viktig spiller for Groruds a-lag.
- Det er trist å miste en viktig spiller som jeg har blitt godt kjent med de siste to årene, sier a-lagstrener Eirik Kjønø.
Det er midt i hjertet av klubbens visjon og strategi å utvikle unge spillere.
 - Elias er en ung Groruddøl som kom fra en toppklubb til oss. Han var med og bidro til at vi rykket opp, klubben har bidratt til at han har utviklet seg, fortsetter Kjønø.
Det er en viktig del av vår strategi for å ta steg som klubb å utvikle spillere som blir så gode at klubber på Europa Leauge-nivå henter våre spillere, avslutter han.

Takker klubben

Elias er klar for å flytte nordover for spill i Eliteserien.
- Det er spennende at et så bra lag er interessert i meg, sier han.
Elias har vært i Grorud i to sesonger.
- Jeg har utvikla meg bra i Grorud. Jeg vil takke flinke trenere,  en flott spillergruppe og klubbens gode miljø, avslutter han.

Vi ønsker Elias lykke til