Emilio Garcia tilbake i Grorud

Blir en del av trenerteamet til A Herrer

Emilio spilte 144 kamper for Groruds a-lag i perioden 2012 til 2019, og var en viktig bidragsyter i  opprykksesongen 2019.
- Jeg synes det er veldig gøy å være tilbake i Grorud, og gleder meg til å kunne være med å bidra på trenersiden. Opprykkshøsten 2019 er noe av det mest fantastiske jeg har opplevd i hele mitt liv, og jeg håper på å kunne være med på å gjenskape noe lignende i fremtiden, sier Emilio.

Emilio er tydelig på at de ytre rammene er helt annerledes enn da han var her som spiller, og håper dagens spillere forstår hvor gode fasiliteter de har.
- Det er en stor overgang fra det gamle klubbhuset til de fantastiske lokalene klubben har nå. At vi i tillegg trener på en myk kunstgressbane med undervarme gjennom vinteren gjør at vi har alle forutsetninger for å lykkes, sier han.

Hovedtrener Andreas Alrek styrker teamet med Emilio, og er glad for å få inn en med spillerbakgrunn.
- Emilio veit hva det dreier seg om og har mye kompetanse rundt forsvarsspill. Han kompletterer teamet, sier han.