Endelig i gang!

Halve a-stallen er nå i gang med kontakttrening, mens den andre halvdelen fortsatt må holde avstand.

For å få lov til å trene med kontakt må man foreta kraftige innskrenkninger i livet, man må rett og slett i karantene mellom treningene.
Dette er ikke gjennomførbart for alle våre spillere, mange av dem har studier og jobber som gjør det umulig å ta «en pause» fra samfunnet.

Håper det ikke varer så lenge

Foreløpig dato for seriestart er 3. juli, og det er viktig at gutta får gode treningsuker før debuten i Obosligaen.
- Vi vet ikke hvor lenge reglene med karantene mellom treningene vil vare, men vi håper selvfølgelig det ikke tar så lang tid før spillerstallen igjen kan trene sammen, sier daglig leder Jon Ole Reinhardsen.

Halvtidsproffer

Ingen av spillerne i Grorud IL er fulltidsprofesjonelle fotballspillere, alle har enten jobb eller studier ved siden av fotballen.
- Kombinasjonen av hjemmekontor eller hjemmestudier gjør at deler av stallen kan gjennomføre karantene de neste ukene, fortsetter Reinhardsen.

Godt å være i gang igjen

Spillerne kom i dag tilbake på feltet etter to ukers ferie, før ferien hadde de lange uker med trening uten kontakt.
- Det er godt å komme i gang med årets tredje preseason, sier a-lagstrener Eirik Kjønø.
Det vil kreve ekstra forberedelser til treningene nå som laget skal trene i to grupper.
- Jeg og resten av trenerteamet tar den utfordringen, det viktigste er å få trent, fortsetter han.

Sterk stiller opp

For å få lov til å sette i gang med trening har spillerne blitt screenet og koronasjekket.
I forkant av hver trening sjekkes tempratur og allmenntilstand på alle spillerne, dette gjøres av helsepersonell fra vår samarbeidspartner Sterk Helse.
- I en tid som dette er vi veldig glade over å ha en så stor og profesjonell samarbeidspartner som Sterk Helse på laget, sier Reinhardsen.