Fitim Kastrati er ny U21-trener

Ammerud-gutten er klar for nye oppgaver, og tar over U21 fra 1.januar 2025

Fitim Kastrati, født og oppvokst på Ammerud, er et kjent navn i fotballmiljøet, og ikke minst i Oslo og Groruddalen. Han spilte senest i sommer PostNord-fotball for Grorud, og har nå valgt å takke ja til muligheten som U21-trener for de unge og lovende.

Fitim selv er strålende fornøyd med muligheten:

- Jeg er glad for at klubben har troen på meg, og jeg kjenner selv på at dette er noe jeg vil. Det er en bra ramme rundt U21-laget i Grorud, og nå skal vi sakte, men sikkert bygge et lag som på sikt tar steget opp i Norsk Tipping-ligaen igjen, men også regelmessig produserer A-lagsspillere. Dette blir veldig spennende og bra, sier Fitim.

Daglig leder Mats Thyli kommenterer:

- Fitim har i år trent U16 og spilt på A-laget. Både gjennom sin spillererfaring, men også ved sin mentalitet og sitt kloke fotballhode har han tilført oss noe positivt. Han setter høye krav, er god på relasjoner og tydelig i tilbakemeldingene sine. Jeg har virkelig tro på at Fitim kan nå så langt han bare vil som trener, men akkurat nå skal fokuset være å løfte våre nest beste og utvikle gruppa og seg selv videre. Det vet jeg han er fullt motivert for, sier Mats.

Utviklingsleder Sindre Mikkelsen har hatt Fitim i sine rekker hele året, og har følgende skussmål å gi:

- Det beste med Fitim er at han er tydelig på hva han mener. Han er veldig god på å bruke egne erfaringer og gjøre det relevant for temaene vi diskuterer. Slik sett får vi noe vi ikke har hatt overflod av i det siste. Så kan han bli bedre på data. Den må han bare få. Data er viktig i 2024, sier Sindre med et smil.

Vi ønsker Fitim og U21-gruppa lykke til i 2025!