Fitim Kastrati tilbake til Grorud

Spilte i gult og blått i 2017

Fitim Kastrati (29) vender tilbake til Grorud. Siden 2017, hvor han spilte 15 kamper og scoret 4 mål for oss, har Fitim spilt fire sesonger i Asker og en i Lørenskog.

Fitim er en erfaren spiller med 116 kamper i Post Nord-ligaen og 32 kamper i OBOS-ligaen, og det er nettopp det a-lagstrener Andreas Alrek har leita etter.
- Vi er veldig fornøyde med å få Fitim tilbake til Grorud. Han er en Groruddøl som er vokst opp et steinkast fra Grorud. Han har masse erfaring fra vårt nivå, og vil tilføre en vinnermentalitet og ferdighet som kommer til å gi oss mye i trening- og kamphverdag, sier Alrek.

fitim og alrek.jpg

For Fitim er det å komme tilbake til røttene å gå på en ny periode i Grorud.
- Selv om jeg ikke spilte barndomsfotball i Grorud, føles det som å komme hjem.
Jeg har vokst opp rett borti her, jeg kjenner til miljøet og kjenner til mange av folka.
Det er viktig for meg å ha gode opplevelser og suksess med laget fra området mitt, sier han.

Fitim fulgte godt med på Grorud i 2023-sesongen, og har klare tanker om laget.
- Laget viste stigning og hadde en god avslutning på sesongen og klatret mange plasser.
Målet for 2024 må være å klatre enda noen plasser og gjøre en enda bedre sesong enn i år, sier han.
- Her er det mange unge og talentfulle spillere, jeg skal bidra med rutine, lederegenskaper og godt fotballspill!

Fitim har brukt tida ved siden av spill på Asker på å ta UEFA B-trenerutdanning-
Han skal kombinere spill på a-laget med å være hovedtrener for U16, som i 2024 skal spille i Interkrets.
- Jeg har store trenerambisjoner. Jeg har veldig lyst til å bli en trener på toppnivå på sikt, og prøver å hente mye inspirasjon både fra kollegaer og fra fotballverden, sier han.

Fitim er overrasket over hvor stor utvikling det har vært på Grorud siden han spilte her sist.
- Klubben er på et mye bedre og mer stabilt sted, både i fotball fra a-laget og ned gjennom utviklingsavdelingen og på anlegg. Vi satt i 2017 i gamle garderober i et gammelt klubbhus, og gikk ut på en halvgod fotballbane. Nå er alt nytt, anlegget kan ikke sammenlignes. Klubben har utviklet seg på alle områder, sier han, og avslutter med
- Jeg gleder med til å være en del av denne klubben framover!

Vi ønsker Fitim velkommen tilbake!