Gratis sommeraktiviteter!

I sommer kan alle mellom 5 og 19 år være med på mye moro hos Grorud IL, og det beste av alt; det er gratis!

I samarbeid med Oslo Idrettskrets inviterer vi til disse aktivitetene:

20.juli-24 juli: Grorud sommercamp Lilleputt for de fra 5 til 8 år.

27. juli-31.juli: Grorud sommercamp Juniorfor de fra 9 til 12 år.

3.aug-7 aug: Sommerpatruljen for de fra 12  til 19 år.

10.aug-14 aug: Grorud fotballskole for de fra 5 år (inkl. de som begynner på skolen høsten 2020) til og med 11 år.

Grorud sommercamp

Grorud sommercamp 2020 består av mange morsomme og utfordrende aktiviteter for barn og unge. Tilbudet er gratis og hver deltaker får en sommercamp t-skjorte samt vannflaske. Grorud IL sine ledere og forbilder stiller som instruktører. Barna blir blant annet introdusert for følgende aktiviteter:

• Ut i naturen - bli kjent med nærområdet (eks. fisketur, “bli trygg i naturen”, lek i skogen).
  • Alternative lekeaktiviteter (eks. frisbee turnering)
  • Tradisjonelle aktiviteter som fotball, basketball o.l.
  • Åpent klubbhus for mat, brettspill, sjakkturneringer o.l.

Grorud sommercamp deles opp i lilleputt (fra 5 til og med 8 år) og junior (fra 9 år til og med 12 år). Lilleputt arrangeres uke 30 og Junior arrangeres uke 31. Aktivitetsuken vil arrangeres fra mandag til fredag fra kl. 10.00-14.00. Aktivitetene vil varierer noe grunnet alder.

Fotballskole

Arrangeres 10-14 august. Øktene varer fra 10.00-11.30, deretter blir det en time gratis lunsj før vi starter på igjen kl. 12.30-14.00. Fotballskolen avsluttes med en stor turnering hvor foreldre/foresatte, venner og besteforeldre inviteres.

Alle barna får t-skjorte og drikkeflaske første dag.

Her vil også klubbens instruktører, ledere, forbilder og ungdom fra bydel Grorud delta.

Sommerpatruljen

Sommerpatruljen er et samarbeidsprosjekt mellom Grorud IL, Oslo idrettskrets (OIK) og Bymiljøetaten. Grorud IL har ansvaret for å planlegge og gjennomføre aktiviteten. Sommerpatruljen arrangeres i tidsrommet kl. 1700-2200 i uke 32 (03-07. august). Hensikten er å få med flest mulig ungdommer i alderen 13-19 år. Følgende aktiviteter vil bli gjennomført:

• Åpent klubbhus med servering av mat
  • Spillkvelder med både brettspill og e-sport
  • Fotballtennisturnering
  • Frisbeeturnering