Grorud med påskehilsen til bydelens eldre

Gjennom den siste uka har Grorud Idrettslag daglig oppfordret sine medlemmer, og alle andre som vil, å gjennomføre en utfordring hjemme gjennom sin Instagramkonto. I dag kom den første utfordringen som ikke hadde noe med fotball å gjøre.

Utfordringen er å tegne en påsketegning eller skrive en påskehilsen som vil bli delt ut til beboerne på sykehjemmene og i omsorgsboligene før påske.

Lange dager

«Dagene blir lange for barna i Grorud Idrettslag, og det gjør de helt sikkert også for beboerne i bydelens sykehjem og omsorgsboliger,» sier ansvarlig for barnefotballen og samfunnsprosjektene i Grorud Idrettslag, Vilde Mollestad Rislaa.
Hun er selv i gang med å male en påskehilsen, og oppfordrer alle som har lyst til å bli med:
«Sykehjemmene og omsorgsboligene er stengt for besøk, så vi tenkte det kunne være hyggelig med en påskehilsen!»

Fokus på smitterisiko

«På mandag setter vi opp en kasse på utsiden av klubbhuset som alle som vil kan levere tegninger i,» sier daglig leder Jon Ole Reinhardsen, som understreker at man har fokus på smitterisikoen før man deler ut tegningene.
«Smitte kan sitte på papir i opptil en uke, vi vil derfor ikke dele ut noe før onsdagen før skjærtorsdag,» sier han.

Oppfordring til næringslivet

Grorud Idrettslag skulle gjerne hatt med seg noe mer enn en påsketegning rundt til de eldre, med for å få til det trenger de hjelp.
«Hvis noen i næringslivet har lyst til å bidra, tar vi gjerne med en påskeblomst eller et påskeegg på runden vår,» sier Reinhardsen.

Mange eldre på institusjon

I bydelens omsorgsboliger og sykehjem er det til sammen 365 plasser.
Det betyr at det trengs 365 tegninger for at alle skal få en påskehilsen. Dette er stor oppgave, men Grorud Idrettslag går på med krum hals for nok en gang å oppfylle klubbens motto;

«Sammen for et inkluderende Grorud der drømmer oppfylles»,
og drømmen denne gang er altså en påsketegning til alle beboerne.

#hjemmebane
#bydelgrorud