Herman er a-lagsspiller

Flyttes opp fra U21

Herman Øen Paulsrud (17) flyttes opp på a-laget etter en sesong på U21.
Herman kom til Grorud fra Stabæk i sommerpausen i 2022, og spilte 25 av 26 kamper i Norsk Tipping-ligaen i fjor.
Han fikk sin debut i troppen til a-laget i fjor høst, og har trent fast med a-laget gjennom hele sesongoppkjøringen.

Andreas Alrek har stor tro på Herman, og mener mange yngre spillere i klubben har mye å lære av han.
- Herman er en sånn spiller som tar nivået så snart han får en ny utfordring. Han har jobbet dedikert i styrkerommet for å legge på seg litt muskler i vinter, og etter hvert tør han også å ta litt plass i garderoben. Noen ganger får du sånne spillere som du veit har et utrolig potensiale og som glir inn på nivået de er en del av. Det blir veldig morsomt å følge Herman i år.
- Ikke minst, kudos til Herman som gjorde jobben som måtte til for å få lov til å bli, når man først får sjansen. Det kan flere i klubben ta lærdom av. Man må faktisk gripe sjansen når man får muligheten, sier Alrek.

432231908_3333409193623882_5791060210760316074_n.jpg

Det er ingen tvil om hvilke planer Herman hadde da har kom til Grorud.
- Da jeg gikk til Grorud fra Stabæk var målet mitt å utvikle meg slik at jeg en dag skulle komme på a-laget. Jeg vil takke trenerne og lagkamerater i klubben som har satset på meg og hjulpet meg hit jeg er i dag. Jeg gleder meg til å bidra på banen, 2024 blir en bra sesong! sier Herman.