Hjemmetap mot Sogndal

Straffe-reduseringen til Thomas Elsebutangen var ikke nok til å redde poeng for Grorud i møte med Sogndal på Grorud Arctic Match.

Det var duket for revansj etter 6-2 mot Aalesund tidligere i uka og denne gang var det Sogndal som gjestet Grorud Arctic Match.

Tidlig skade og tidlig smell

Et Grorud-lag med 8 endringer på laget fra forrige kamp gikk ut i hundre og presset Sogndal tidlig og skapte noen få sjanser, men ingen tidlig skåring.

Noen som imidlertid skulle få en tidlig skåring, var bortelaget Sogndal. Etter et langt innkast fra gjestene kastet Fredrick Pettersen seg inn i en duell, lagde frispark og ble samtidig skadet såpass at han måtte byttes ut og fraktet på båre.

På det påfølgende frisparket ble det første skuddet satt rett i muren, men returen ble dunket i lengste hjørne av Sogndal-spiller Per-Egil Flo.

Gjestene ledet 1-0 etter 16 minutter spill.

Himmel og helvete

Vondt skulle bli til verre drøye ti minutter senere. Grorud står oppstilt med frispark på drøye 23 meter.

Dødballen blir slått kort og etter en feilpasning ender ballen opp hos Sogndal, som i tur setter i gang en kontring 3 mot 2. Det ender med ny skåring og dobling av ledelsen for gjestene.

Sogndal ledet 2-0 etter 28 minutter spill.

Rett før pause skulle Grorud få en gylden mulighet til å redusere. Rido Essaeh jaget en løs ball i feltet og i det han dytter på ballen blir han felt, dommeren pekte på straffemerket.

Der var Thomas Elsebutangen sikker som banken og reduserte for hjemmelaget.

Grorud reduserte til 1-2 etter 44 minutter spill.

Sjansefattig andre

Andre omgang kom og andre omgang gikk uten de store sjansene og hendelsene.

Det betyr at Sogndal klamret seg til ledelsen sin og vant kampen 2-1.

Nye muligheter for poeng i OBOS-ligaen 25. september når vi møtet KFUM på Ekeberg.

Grorud startet kampen med følgende lag:

4-4-2

Mats Gulbrandsen Viken

Fredrik Pedersen - Glenn Harviken (K) - Arnar Gudjonsson - Fabian Ness

Ridouan Essaeh - Christos Zafeiris - Hassan Yusuf - Sindre Osestad

Thomas Elsebutangen - Fredrick Pettersen

Benk:

Oliver Petersen - Vetle Skåttun - Henrik Bredeli - Kevin Mankowitz - Saadiq Elmi - Omar Bully - Bjørn Martin Kristensen - Preben Mankowitz - Nikolai Hristov

Kampfakta:

16’ - 0-1- Sogndal