Hjemmetap mot tabellnabo

Grorud tapte 2-1 mot Stjørdals-Blink etter en regnfull affære på Grorud Arctic Match.

Himmelen hadde åpnet seg og vanningsanlegget på Grorud Arctic Match trengtes ikke før kamp mellom Grorud og Stjørdals-Blink.

Det var også duket for den første kampen med Johan Gjønnes Nilsen som offisiell hovedtrener og gutta i gult kom fra en god opplevelse etter å ha snudd 2-0 mot Jerv til seier 3-2.

Tidlig trøkk og tidlig smell

Grorud gikk tidlig ut av startblokkene og fikk en tidlig sjanse. Etter litt frispill etter en corner la Grorud en ball inn i feltet. Henrik Bredeli headet ballen inn i mål, men i situasjonen rett før gikk en Blink spiller i bakken og dommer annullerte skåringen.

Etter 22 minutter spill kom den første skåringen etter en Blink kontring. Mats i buret reddet det første skuddet, men returen ble satt i mål av en Blink spiller.

Stjørdals-Blink tok ledelsen 1-0 etter 22 minutter.

Hassan Yusuf hadde flere gode skudd fra midtbanen i første omgang og etter 42 minutter kom enda ett. Midtbanespilleren mottok ballen på cirka 20 meter, dro ballen over på høyre og rappet til ballen. Skuddet gikk like utenfor mål.

Lagene gikk til pause på 1-0 til Blink.

Vondt start på andre

Første kvarter av andre omgang kom og gikk uten de største sjansene til begge lag.

64 minutter ut i kampen kom det et nytt mål, dessverre til gjestene. På en dødball headet en Blink spiller ballen i en perfekt bue over Gulbrandsen Viken i buret og i mål.

Blink ledet 2-0 etter 64 minutter spill

På slaget 90 minutter fikk Grorud frispark på 18 meter, der sto blant annet Christos Zafeiris. Unggutten klinket ballen i krysset og reduserte for Grorud til 2-1.

Men det ble bare med den ene reduseringen for hjemmelaget, Stjørdals-Blink vant kampen 2-1.

----------
Grorud startet kampen med følgende lag:

4-4-2

Mats Gulbrandsen Viken

Arnar Gudjonsson - Geirald Meyer - Henrik Bredeli - Fabian Ness

Thomas Elsebutangen - Hassan Yusuf - Sadiq Elmi - Sindre Osestad

Preben Mankowitz (k) - Oscar Aga

Benk:

Vegard Storsve - Vetle Skåttun - Nikolai Hristov - Ridouan Essaeh - Bjørn Martin Kristensen - Christos Zafeiris - Omar Bully Drammeh - Glenn Harviken - Fredrick Skarsheim Pettersen

Kampfakta:

22’ - 0-1- Blink