HSIL/GRORUD blir GRORUD

Grorud IL har overtatt plassrettighetene, i 2024 spiller Grorud IL Kvinner i 3. divisjon.

Ti måneder etter at Høybråten og Stovner IL og Grorud IL ble enige om å stille felles lag i kvinnenes 3. divisjon under navnet HSIL/Grorud har Grorud IL overtatt rettighetene til laget.
I 2024 heter laget Grorud IL, og vil spille i gult og blått.

Samarbeidet startet som en konsekvens av at HSIL vurderte å trekke laget til årets serie, men med Groruds iver etter å få revitalisert satsingen på jenter og kvinner kombinert med HSILs velvillighet til å gi spillerne et tilbud selv om drakta ikke lenger skal være lyseblå.

Laget har hatt en fantastisk progresjon gjennom sesongen, og i nest siste serierunde sikret de plassen i neste års tredjedivisjon. De har vært beste hjemmelag i 3. divisjon høst, og etablert Grorud Idrettspark som en fryktet bortebane for sine motstandere.

Zeid Saleh ble ansatt som lagets trener i februar, og har gjennom sin utrettelige innsats sørget for å få en gjeng jenter og damer til å fremstå som et lag med stor L.

Kvinnelaget har gjennom året blitt en viktig og naturlig del av idrettslaget, vi gleder oss til 2024!

Det krever mye arbeid å holde høy standard på arrangementer for alle seniorlag i Grorud Idrettslag. Vi søker deg som har lyst til å bidra i arrangementslaget for kvinnene dedikert.
Send en e-post hvis du ønsker å bidra.