Jan Erik er nominert som Årets fotballfrivillig

OBOS kårer Årets Fotballfrivillig. Jan Erik er en fantastisk kandidat, her er det bare å stemme!

Jan Erik startet opp som materialforvalter i 1989, og har dermed akkurat avsluttet sin 34. strake sesong som den usynlige mannen på Groruds a-lag.
Jan Erik vasker alt av drakter, treningstøy og håndklær, og et forsiktig anslag er at han foreløpig har vasket og tørket godt over 5000 maskiner!

Jan Erik ønsker aldri noe fokus rundt seg selv, og er alltid opptatt av å snakke ned sin egen innsats når han en alt for sjelden gang for skryt og takk for alt han gjør.

For våre spillere er hverdagen at de kommer til rent tøy på plassen sin, og at det legges til vask når de er ferdig med kamp eller trening.
Heldigvis vet de at Jan Erik legger ned mange timer mellom hver trening for at alt skal legges til rette for dem, og det eneste han forventer av dem er at de vrenger tøyet sitt før de legger det til vask.

314394076_1269794203570296_3736553041574784526_n.jpg
Jan Erik i samtale med a-lagsspiller Saadiq Elmi

Jan Eriks dag etter at han ble pensjonist er virkelig ikke noe latmannsliv.
Første gangen han er på klubbhuset på morgenen er alltid før klokka sju, og så holder han på med vask og tørk samtidig som han klargjør alt utstyr til trening.
Den siste turen på Grorud er ofte rett før han legger seg, for å sette på en siste vaskemaskin.

314592962_820202949303115_353675006819214967_n.jpg
Jan Erik på "kontoret"

A-lagstrener Jonas Framnes Rygg kan ikke få fullrost jobben Jan Erik gjør. Jonas er tydelig på at Jan Erik er den «usynlige helten» som ikke gjør mye ut av seg:

- Den jobben Jan Erik gjør som materialforvalter er helt uvurderlig. Han er her til alle døgnets tider og vasker tøy og gjør klart utstyr, samtidig som han alltid er blid og positiv til alle rundt seg. Han er rett og slett en fantastisk mann, sier Jonas.

Jan Erik har vært materialforvalter for veldig mange trenere i løpet av sin tid i Grorud.
Da tidligere a-lagstrener Eirik Kjønø ble utfordret på å si noe om Jan Erik tok de ikke mange minuttene før denne meldinga tikket inn:

- Jan Erik betydde veldig mye for meg og oss på A-laget, ting hadde ikke gått rundt uten han. Han gjorde en jobb som bare vi som var der på dagtid så. Han kom innom hver dag og ryddet og vasket for at spillerne skulle få en best mulig hverdag. Han ba aldri om noe som helst og var alltid i godt humør. Går ikke an å takke han nok for jobben han gjør.

Stem på Jan Erik som Årets Fotballfrivillig her