Johan Gjønnes Nilsen ansatt som a-lagstrener

Johan Gjønnes Nilsen (27) har signert avtale om å lede a-laget ut sesongen 2021.
Johan har vært assistenttrener på a-laget siden vinteren 2020, og overtok hovedansvaret midlertidig 27. august. Han har vært i Grorud IL siden 2016.

- Vi er godt fornøyd med at Johan har takket ja.
Han er en trener som tross sin unge alder er faglig sterk og har stor erfaring både på klubb- og landslag.
Han kjenner Grorud som klubb og spillerstilen vårt meget godt, sier daglig leder Jon Ole Reinhardsen.

- Jeg er veldig takknemlig for at klubben har gitt meg denne muligheten! Jeg gleder meg enormt til å lede denne gjengen i de resterende månedene av sesongen, og er overbevist om at vi skal prestere godt nok til å holde oss i OBOSligaen, sier Johan.

Johan hadde sin første kamp som hovedtrener 28. august, og følte han fikk god respons fra spillergruppa.
-Vi opplevde mot Sandnes Ulf at vi aldri kan gi opp, for det kan alltid snu! Og det skal kjennetegne oss denne høsten. En samlet gruppe som aldri gir seg!, sier Johan.

Vi kommer tilbake med et lengre intervju med Johan i neste uke.