Johan Gjønnes Nilsen trener Grorud de neste tre sesongene

Johan overtok midlertidig som a-lagstrener midtveis i sesongen,
og har ledet laget til en trygg plass i OBOS-ligaen.
Det var derfor ingen tvil da Grorud skulle ansette permanent trener.

- Johan har gjort en fantastisk jobb som hovedtrener.
Det er ikke alle som klarer overgangen fra assistenttrener til hovedansvarlig,
men Johan har løst oppgavene fra dag en, sier styreleder Richard Pedersen.

Grorud har en kamp igjen av sesongen, og med plassen til neste års OBOS-liga sikret kan man med rette kalle seg et etablert lag.

- Vi er veldig glad for at Johan er motivert for å være hovedtrener de neste tre sesongene, at treneren er på plass så raskt gjør at han og vi kan ha 100 % fokus på oppkjøringen til neste sesong allerede dagen etter siste serierunde, fortsetter Richard.

Johan har vært trener i Grorud i 5 år, og har gått gradene fra aldersbestemte lag og som assistenttrener på a-laget.
Johan har også i fire sesonger vært med i støtteapparatet til aldersbestemte landslag.

- Det har vært en skinnsykt høst med en fantastisk avslutning de siste ti kampene.
Det er veldig stort å få klubbens tillitt til å lede klubben videre, jeg er veldig glad for at vi deler en langsiktig tankegang og har tro på at Grorud som klubb skal ta nye steg de neste tre årene, sier Johan.
- Spillergruppa og trenerteamet har imponert meg veldig denne høsten, og jeg gleder meg til at vi skal utvikle oss videre sammen, sier han.