Jonas fortsetter!

Jonas Framnes Rygg ble ansatt som a-lagstrener ut sesongen 2022 med 9 kamper igjen å spille, og klarte med en gang å spre entusiasme og glød i spillergruppa.

Laget vant fire kamper og spilte en uavgjort, og selv om det ikke var nok til å redde plassen i OBOS-ligaen er det en positivitet i klubben. Ingen er i tvil om at 2023-sesongen skal bringe mange minneverdige fotballøyeblikk på Grorud Arctic Match!

Styret i Grorud Idrettslag har hatt en grundig prosess for å være sikre på at man går inn i en sesongoppkjøring med den rette treneren, og Jonas har bevist både gjennom kampene han ledet laget i år og i intervjuprosessen at han er mentalt sterk, innehar toppspillerreferanser, og er taktisk dyktig. Ikke minst setter han klare premisser for treningskulturen, og er en leder med stor L.

- Han er mannen vi tror skal løfte oss videre, og ta oss opp i OBOS-ligaen igjen, sier styreleder Richard Pedersen.

Sesongen 2023 starter i dag, med den tradisjonelle A-lagskampen mot Kidsa, før gutta skal inn i en lang og intens oppkjøring til seriestart.

- Jeg er veldig glad for at jeg har får tilliten til å trene Grorud også kommende sesonger. Det handler å bygge videre på det jeg har kommet inn for å gjøre; heve nivået i treningshverdagen, og sette en tydelig og god kultur som skal være med å føre oss tilbake igjen til toppfotballen, sier Jonas.

Generasjonsskifte

I forkant av siste serierunde ble flere spillere takket av. Spillere som har vært sentrale i den reisen Grorud har hatt det siste tiåret.
Det er naturlig å gjennomføre et generasjonsskifte når man tar steget ned en divisjon, vi kommer til å stille slagkraftige og klare til sesongstart.

- Jeg vil først og fremst takke hver og en av dem som ikke skal være med videre. De har, hver på sitt sett, vært viktige for det vi har fått til på Grorud, sier Richard.

2023

Når Jonas nå skal sette troppen for 2023 har han en sulten flokk med unggutter fra klubbens U21-lag å plukke fra i tillegg til at det vil komme nye spillere til. Dessuten er det mange spillere med videre som har kontrakter også neste år.

- VI har i de siste ukene av sesongen sett hvilke kvaliteter som finnes i Grorudtroppen. Det skal bygges videre på samt at vi skal forsterke oss i noen ledd. Samtidig som vi skal gi våre egne unggutter sjansen til å vokse, slik Grorud alltid har gjort, sier Jonas.

Jonas har i første omgang signert en avtale for de to neste sesongene.

Støtteapparatet rundt a-laget settes i disse dager sammen, vi vil presentere dette fortløpende.
Det som allerede er klart er at det blir endringer i teamet til Jonas.