Juniorlaget klare for 3. runde i NM

5-1 (1-1) mot Ready på Grorud Arctic Match!

To ganger Tollef Kvello Etholm og deretter tre ganger Elias Aarflot sørget for et komfortabelt avansement til tredje runde i NM for Groruds junior-lag.

Lagets trener, Vilde Mollestad Rislaa, mønstret et godt lag, og når man ser resutatene for U21 og juniorlaget denne uka (U21 vant 3-0 mot Grei på mandag) har hun og hennes trenerkollega Andreas Alrek (U21) virkelig klart å bruke spillerne riktig.

-NM er viktig fopr oss, det viser at du i Grorud og i Groruddalen kan få drømmene dine oppfylt. Det var tydelig å se at dette betydde noe spesiellt for gutta, jeg er utrolig fornøyd med hvordan de klarte å skape et så dominant kampbilde, sier Vilde.

En kamp i Norgesmesterskapet fortjener de beste rammer.
Grorud IL hadde derfor rigget arenaen slik det gjøres til kamper i OBOS-ligaen, og et godt foreberedt Grorudlag masjerte inn på banen til hymne og spillerpresentasjon fra speaker.

- Det er viktig for oss å skape skikkelige rammer rundt de store kampene for de aldersbestemte lagene, tilbakemeldingene er klare på at dette er noe gutta setter stor pris på, sier mediesjef Frode Englund.

Grorud IL venter nå i spenning på hvilket lag gutta blir satt opp mot i tredje runde i NM, blir det hjemmekamp håper man på mange tilskuere og fullt trøkk fra tribunen!