Kapteinen trer av

Ved nyttår skiller Grorud IL og Didrik Ziabi Sereba lag for denne gang

Didrik kom til Grorud før 2022-sesongen, og ble fort en viktig brikke i laget som til slutt rykket ned fra OBOS-ligaen samme år. Han ble utnevnt til kaptein foran 2023-sesongen, og fornyet kontrakten med enda et år ved sesongslutt i fjor. Nå er imidlertid reisen over, og partene er enige om å skille lag ved kontraktens utløp.

Didrik har selv følgende å si:

- Nå som tiden min i Grorud er slutt ønsker jeg først og fremst å takke alle jeg har vært involvert med i perioden i klubben. Alt fra støtteapparat, trenere, spillere, administrasjon, ledelse og til frivillige. Jeg ser tilbake på gode minner i Grorud og ønsker klubben det aller beste i årene framover.

Styreleder Richard Pedersen var i klubben da overgangen fra Asker ble gjennomført for snaue 3 år siden, og mener Didrik har vært en utmerket spiller og representant for klubben:

- Didrik har mye erfaring, og han vet hva dette dreier seg om. Hans profesjonalitet og rolige lederstil har vært viktig i det generasjons- og kulturskiftet vi har gjennomført de siste årene. Nå skal han videre, og vi ønsker å takke ham for tiden vi har hatt sammen.

Andreas Alrek har trent Didrik gjennom de siste sesongene, og mener han er viktigere enn minuttene på banen kanskje tilsier i år:

- Han er en lederskikkelse, og folk følger med når han tar ordet. Hans ettermæle her oppe blir godt og preget av respekt. Så fullførte han det øyeblikket som jeg anser som det villeste i PostNord i år, da vi hentet opp 0-3 på ligaens vanskeligste bortebane og slo Kjelsås med 3-4-scoringen langt på overtid. Det er ingen underdrivelse for min del i alle fall at følelsen da fløyta gikk der oppe blir med meg veldig lenge. Så jeg takker Didrik for tiden sammen, og ønsker han masse lykke til videre!

Didrik ender på 71 kamper for Grorud IL, og takkes offisielt av ved siste seriekamp for sesongen mot Vålerenga 2 førstkommende lørdag kl. 13.00.

Ved samme anledning vil også Thierry Dabove takkes av, da hans kontrakt utløper 31.12.24. Theirry kom til(bake til) Grorud midt i 2023-sesongen, med håp om å finne god gammel rytme utover året og inn mot innværende sesong. Dessverre ble ikke oppholdet som vi ønsket oss, og han har ikke vært på banen for A-laget etter re-debuten mot VIF2 i fjor. Vi ønsker Thierry alt godt og masse lykke til videre.