Kjemper oss til poeng mot Bryne

Grorud hentet opp 0-2 til 2-2 og det endte med ett poeng til begge lag på Grorud Arctic Match

Grorud gikk ut, som mange ganger før, i hundre fra start og presset bortelaget høyt. Men det skulle ikke ta lang tid før det første målet kom, dessverre feil vei.

Bryne kastet et innkast helt inn boksen for stuss, stussen traff en Bryne-spiller på bakerste stolpe som headet bortelaget i føringen.

Bryne ledet 1-0 etter 7 minutter.

Vondt ble dessverre til verre drøye 20 minutter senere, nok en gang på langt innkast. Dette kastet ble også stusset på bakerste og der sto samme mann som headet inn det første målet, Arne Gunnes.

Bryne ledet 2-0 etter 25 minutter spill.

Opphentingen

Men det skulle ikke lang tid før Grorud var både heldige og gode! Et langt Grorud innlegg seilet inn i Bryne feltet. Keeper har tilsynelatende kontroll, men klipper ballen når han legger seg på bakken. Der er Bjørn Martin Kristensen parat, snapper opp ballen og finner Preben Mankowitz i feltet som bredsider inn reduseringen.

Grorud reduserte til 2-1 etter 33 minutter spill, flere skåringer kom det ikke til pause og lagene gikk til pause på 2-1.

Opphentingen fortsatte i andre omgang og det tok ikke lang tid. Mankowitz mottok ballen på 20 meter, han slo så den nevnte ballen inn på bakerste stolpe, der venter Kristensen som stanger inn utligningen for Grorud.

Grorud utlignet til 2-2 etter 57 minutter spill.

Fortsatte å presse

Det kom en ny stor Grorud sjanse med drøye 20 minutter igjen. Grorud fikk et frispark på drøye 25 meter og Mankowitz gikk likså godt rett på skudd. Skuddet seilte mot mål men gikk i krysset der tverrlegger møter stolpe!

Flere store Grorud sjanser kom det ikke i kampen og det ender med poengdeling 2-2 på Grorud Arctic Match.

Grorud startet kampen med følgende lag:

5-3-2

Simen Lillevik

Fredrik Pedersen - Glenn Harviken - Geirald Meyer - Henrik Bredeli - Fabian Østigaard Ness

Hassan Yusuf - Sindre Osestad - Preben Mankowitz (K)

Thomas Elsebutangen - Bjørn Martin Kristensen

Benk:

Vegard Storsve - William Bjeglerud - Tollef Etholm - Vetle Skåttun - Saadiq Elmi - Josias King Furaha

Kampfakta:

7’ - 0-1- Bryne