Klart for ny cupfest på Grorud!

Historisk fotballdag på Grorud

Aldri før har et lag i Groruddalen spilt semifinale i Norgesmesterskapet i fotball, men i morgen skal det endelig skje. Groruds juniorgutter er klare til kamp, på motsatt side står juniorene fra årets seriemester i Eliteserien, Molde.

Cupeventyret startet med en spennende førsterundekamp borte mot Oppsal, og i tur og orden har Groruds gutter slått ut Ready, Odd Grenland, Stabæk og Sarpsborg 08 slik at de nå kan invitere til cupfest på Grorud Arctic Match.

Norgesmesterskapet for junior er en viktig turnering for alle toppklubbene i Norge, det er derfor en enorm prestasjon av Grorud å spille seg fram til denne semifinalen. For klubbens utviklingsavdeling er dette et bevis på at det jobbes godt, og at også vi i Groruddalen har mulighet til å konkurrere med og mot de beste i landet. Med et juniorlag i Norgestoppen er det lettere å få oppfylt drømmen sin på fotballbanen.

Alle på kamp

Hjemmekamp er alltid viktig i cupen, men for at Molde skal ha muligheten til å komme seg hjem samme dag, er kampstart satt til 15.30.
Klubben håper allikevel at groruddølene kjenner sin besøkelsestid og kommer på kamp.

- Det hadde vært gøy om stemningen på tribunen matcher kvaliteten på banen. Alle som har anledning må møte opp og gi spillerne den anerkjennelsen de fortjener og skape en stemning som gir gutta det lille ekstra som kan føre oss til en finale, sier trenerutvikler Torgeir Helgen.

Samarbeidsprosjekt

Norgesmesterskapet for junior er et samarbeidsprosjekt mellom klubbens juniorlag og U21-lag, og trenerne Vilde Mollestad Rislaa og Andreas Alrek har gjennom hele sesongen sørget for å knytte lagene tett sammen.

- Det har vært en fantastisk reise, NM betyr mye for alle i klubben. Alrek og jeg har samarbeidet godt, og vi har klart å stille konkurransedyktige lag både på junior og U21 samtidig som vi har prioritert NM, sier Vilde.

Fantastisk sesong

Juniorlaget, som i sin første sesong i Interkretsserien virkelig har bitt fra seg og i seseonginnspurten kjemper om topp fire, og U21 som før helgens siste serierunde og lokaloppgjør mot Grei har los på 3. plassen i Norsk TIppingligaen, har vær for seg levert meget gode sesonger.

- VI vil toppe en fantastisk sesong med å kvalifisere oss for cup-finale. Kom på kamp, avslutter Vilde.

Kampstart på Grorud Arctic Match torsdag 20. oktober klokka 15.30. Det er gratis inngang.