Knallhard jobbing lønner seg!

Nikolai Hristov har gått den lange veien, 8 år etter at han kom til Grorud fra Furuset har han etablert seg på a-laget og scoret mål i OBOS-ligaen.

Niko ble hentet opp i a-stallen i 2019, og gjennom knallhard jobbing i vinter sikret han seg proffkontrakt.
Han startet alle treningskampene i vinter, og har også startet de to første kampene i OBOS-ligaen.
Allerede i andre runde scoret han sitt første mål i Norsk Toppfotball da han scoret 2-1-målet borte mot Ranheim.

Startet med Miguel

Miguel Paulos, som i dag er nestleder i Grorud IL og arrangementsjef for alle kampene i OBOS-ligaen, var treneren som overtok Niko da han som 12-åring kom fra Furuset IF sammen med sin lovende tvillingbror Benjamin.
Gutta ble kjapt en viktig del av den meget lovende 2000-årgangen.

Fortsatte med Torgeir

Klubbens utviklingsleder Torgeir Helgen har trent Niko siden han var 15 år.
- Det var veldig gøy å se Nikolai score på så høyt nivå, og jeg tror alle som kjenner han fra Grorud og fra barndomsmiljøet hans på Furuset synes det var like gøy, sier Torgeir.
- Niko er et godt eksempel på hvor langt man kan nå med tolmodig, hardt arbeid, og jeg håper han bir enda bedre, avslutter Torgeir.

Se intervjuet med Niko nedenfor