Lars-Erik Samuelsen ansatt som ny utviklingsleder

Torgeir Helgen går over til nye oppgaver i klubben, og er vår nye trenerutviklier.

Lars-Erik Samuelsen startet i dag som Utviklingsleder i Grorud Idrettslag.
Lars-Erik har tidligere vært ansatt som trener i klubben, men kommer nå fra jobben som Sportslig leder i Røa IL.

- - Helt siden første gang jeg var i Grorud har jeg kjent en veldig stor til tilknytning til fotballen i Groruddalen og hvordan man jobber i Grorud IL.
Jeg trigges veldig å være med videre på den reisen som klubben er i gang med, det har skjedd veldig mye siden jeg var her sist. Klubben er på et helt annet sted nå.
Det er utrolig mange mennesker her som brenner for det samme som meg i klubben., og som ønsker å få til noe stort sammen. Jeg ønsker å være en del av dette, og er veldig fornøyd med at klubben gir meg tilliten til å lede utviklingsavdelingen, sier Lars-Erik.

Torgeir Helgen, som har bekledd rollen som Utviklingsleder fram til i dag går over i rollen som trenerutvikler.

- Vi har jobbet de siste månedene med å ansette dyktige folk for å øke kvaliteten og langsiktigheten i utviklingsarbeidet vårt. Ansettelsen av Lars-Erik er et nytt stort steg i riktig retning for å oppfylle flere drømmer for de som vokser opp i Groruddalen. Han kjenner klubben fra før, bor i området, har masse relevant erfaring og oppdaterte referanser fra høyt nivå. Det er få personer jeg kan gi fra meg stafettpinnen til med like stor tillit til at vi fortsetter i riktig retning. Jeg gleder meg veldig til å bygge klubben videre med ekstra fokus på å utvikle kompetansen til trenerne og de faglige prosessene våre, sier Torgeir.

Vi ønsker Lars Erik velkommen og Torgeir lykke til i ny rolle i klubben!