Magnus solgt til Vålerenga

Grorud og Vålerenga har blitt ening om en overgang for Magnus Stær-Jensen.

Magnus kom til Grorud som 13-åring etter 2019-sesongen, og har gjennom sin tid i Grorud etablert seg på aldersbestemte landslag. Han har stått i mål for juniorlaget og har spilt 17 kamper for U21.

- Vi hadde tre gode keepere i a-stallen, og en lovende U21-keeper rett bak. Det sier selv at måtte gjort noe her før sesongstart. Selv om det smerter litt å sende en svært lovende unggutt videre, er dette er riktig avgjørelse både for Grorud IL og for Magnus sin del, sier daglig leder, Mats Thyli.
- Det er ikke til å legge skjul på at vi er godt fornøyd med avtalen vi har fått til med Vålerenga her. I fotballen må man av og til ta vanskelige valg og forsøke å se inn i spåkula, vi føler oss trygge på avgjørelsen vi har tatt og ønsker både Magnus og Vålerenga lykke til med å utvikle et rått keepertalent, sier han.

Magnus er glad for årene han har spilt i Grorud, og er nå klar for å ta steget videre.
- Først om fremst vil jeg si tusen takk for tiden min i Grorud. Det har vært en lærerik og god periode, utviklingsmulighetene jeg så for meg i Grorud var avgjørende for at jeg dro til Grorud, dette er en av de beste valgene jeg har tatt i hele mitt liv, sier Magnus.

- Det har vært tre helt suverene år, og glad og takknemlig for at klubben gir meg muligheten til å gå videre. Jeg kommer helt klart på kamp for å synge og heie på Grorud når sesongen kommer i gang, sier han.