Nikolai Hristov har signert proffavtale

Tålmodighet lønner seg, etter å ha vært i klubben i sju år oppnår endelig Niko sin store drøm; proffkontrakt.

I fjor sommer ble Nikolai Hristov tatt opp i a-stallen til Grorud, og han fikk etterhvert godt med spilletid. Høydepunktet var kanskje da han scoret vinnermålet borte mot Senja.

Niko har vært i Grorud siden han var 13 år, det gjør det ekstra hyggelig at han nå har blitt tilbudt og signert proffkontrakt med klubben.
- Det har vært et mål for meg lenge. Jeg er skikkelig fornøyd med at jeg fikk tilbudet, sier Niko.
- Jeg føler jeg har utviklet meg godt siden jeg ble tatt opp i a-stallen, og jeg skal vise at klubben gjorde rett med å gi meg kontrakt, avslutter han.

A-lagstrener Eirik Kjønø er  storfornøyd med å gi nok en ung Groruddøl proffkontrakt.
- Niko har virkelig tatt steg denne lange preseason, jeg tror faktisk koronaepedemien har vært en fordel for han fordi det har gitt han ekstra tid til å komme skikkelig i form, sier han.

Sesongen nærmer seg med stormskritt, hele klubben gleder seg til å prøve seg på norsk fotball nest øverste nivå
- Det blir spennende å se hvordan Niko tar nivået i OBOS-ligan, hele trenerteamet har ihverfall kjempetrua på han denne sesongen, avslutter Eirik.

På Grorud ILs Facebookside er det publisert et videointervju med Niko.