Ny signering!

Velkommen til Peder Meen Johansen

Peder Meen Johansen (18) har signert en 3-årsavtale med Grorud IL.

Peder kommer til Grorud fra Sandfjord Fotball, hvor han har spilt 8 kamper i Eliteserien.
Peder spilte 4 kamper på Norges U18-landslag i 2021, og har akkurat vært på landslagssamling med U19-landslaget.

A-lagstrener Johan Gjønnes Nilsens kommenterer klubbens seneste kjøp slik:

- Signeringen av Peder viser at vårt arbeid med å utvikle spillere over tid lønner seg
Det at vi kan kjøpe et av de største talentene fra en eliteserieklubb, og at han har tro på at vi skal utvikle han videre er en stor honnør til jobben vi har gjort.

- Det stiller store krav til oss om å fortsette å få det maksimale ut av spillerne.

- Peder er en spillertype som passer fint inn i vår spillestil.
Han er en ballspiller samtidig som han har god læringsevne.

- Peder kom gått inn i gruppa på Marbella, vi gleder oss å komme fullt i gang her hjemme.

Peder var med Grorud IL på en ukes treningsleir i Marbella i forrige uke, og ble med det raskt godt kjent med spillergruppa.

- Jeg er glad for at jeg rakk å bli med til Spania, det er lett å bli kjent med folk når man er så mye sammen.

- Jeg valgte Grorud fordi klubben satser på unge spillere, og som har vist at de har trua på meg.
De har vist at de kan utvikle unge spillere, jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang i Grorud.

Peder får drakt nummer 18.