PGM mangedobler samarbeidsavtalen

Et langvarig samarbeid blir mer omfattende.

PGM er har vært samarbeidspartner med Grorud Idrettslag i en årrekke, men har i 2023 valgt å mangedoble avtalen.
Som en del av samarbeidsavtalen har de tilbudt jobb til en av våre a-lagsspillere, og Sebastian Sørli Henriksen er allerede godt i gang på PGMs lager to ganger i uka.

Sebastian på jobb på lageret hos PGM.

PGM er en familiebedrift, og hele Haug-familien har vært en del av Grorudfamilien siden 1983.
Alle de tre brødrene Haug har spilt fotball i Grorud og pappa Svein har i tillegg til å være dommer også vært trener for jentelaget som vant Norway Cup i 1983.
Svein er derfor spesielt fornøyd med at Grorud igjen skal ha et damelag.

- Jeg er veldig glad for at jentesatsinga kommer opp igjen. Husk at jentelaget som vant Norway Cup ble kåret til Årets Idrettsnavn i Groruddalen, sier han.

Det går fortsatt gjetord om dommeren fra Grorud som alltid la til nok tid i kampene slik at Grorud skulle vinne, dette er en påstand Svein kjenner seg igjen i.

- Vi måtte jo sørge for at Grorud vant, sier han.

Da PGM ble etablert i 1986 var fokuset på park- og golfmaskiner, og selv om bedriften har utviklet seg til å bli en totalleverandør av alt slags idrettsutstyr som leverer til idrettsanlegg, haller, skoler og gymsaler, er de allikevel tungt inne i golfidretten.

- Da vi startet opp var det 5 golfbaner i Norge, nå er det 160, sier Svein.

Henrik Haug (yngste sønn til Svein) startet opp idrettsavdelingen til PGM, og avdelingen har vokst seg til å bli den ledende til å levere alt som trengs til fotballbaner.

- Vi leverer alt til fotballbaner med unntak av selve gresset, sier Henrik.

Du kan lese mer om PGM og se alt de leverer her