Reisebrev fra Nørhalne cup

U14 har gjennom hele det siste året jobbet dugnad for å kunne reise utenlands, her er reisebrevet de sendte oss

40 spillere og 6 ledere satt seg på bussen på Grorud onsdag 8. mai med kurs mot Larvik og Color Lines båt til Hirtshals. Det er nesten 10 år siden et Grorudlag dro utenlands på turnering sist.

HMK frakter oss trygt til Larvik

På båten møtte laget flere andre klubber som også var på vei til cup. Nye bekjentskaper ble inngått, samtidig som lommepengene fikk bein å gå på. Cuplivet er i gang.

På vei til Danmark

Vel i land i Danmark ble laget møtt av buss fra arrangøren og fraktet til Gistrup skole, som skulle være lagets base de neste fire nettene. Alle 40 gutta sov sammen i skolens gymsal, kanskje ikke den beste oppladningen for tidlige morgenkamper, men utrolig flott for samholdet i hele 14-årskullet.

Organisering av soveplasser
Gutta er glade i hverandre

Vi hadde meldt på to lag i to forskjellige klasser (B14A og B14B), heldigvis spilte de kamper på samme område slik at lagene fikk sett hverandres kamper.

Teltet vårt ble samlingsplass mellom kamper

Gruppespillet startet tidlig torsdag morgen, og til tross for at bussproblemer førte til at et av lagene ikke var på plass på banen før 7 minutter etter kampstart, klarte de allikevel å få med seg poeng i åpningskampen.
Gruppespillet gikk gjennom hele torsdagen for B14B, mens B14A først avsluttet på fredag formiddag.

Oppvarming B14B

Resultater i gruppespillet:

B14A
2-2 mot Stabæk (torsdag)
3-0 mot Bogafjell (spillerstyrt kamp) (torsdag)
3-0 mot Randers (DK) (torsdag)
3-0 mot Thisted (DK) (fredag)
5-0 mot Nørresundby (DK) (fredag)

Laget vant puljen sin og gikk direkte til finalespill lørdag.

B14A jubler over scoring

B14B
1-4 mot Randesund (torsdag)
0-9 mot Lyngdal (torsdag)
0-2 Aabybro (DK) (torsdag)

Laget ble sist i puljen og gikk til D-sluttspill (nytt gruppespill):

1-1 mot Boldklubben Marienlyst (DK) (fredag)
2-0 over Bogafjell (lørdag)
1-1 FK Vigør (lørdag)

Laget kvalifiserte seg med dette til finalen i D-sluttspillet.

B14B forbereder seg til kamp

Å reise på cup skal være veldig mye mer enn bare fotballkampene, og hele kullet lot fotball være fotball og dro til Fårup sommerland for lek og moro fredag ettermiddag.

Europas fjerde største berg- og dalbane
Fårup Sommerland falt i smak

Frokost og middag ble spist på skolen der laget bodde, og vi er stolte over at våre gutter fikk skryt for god oppførsel og at de ryddet etter seg etter alle måltider og takket de frivillige for maten.

Felles måltid på skolen
Vi rydder etter oss

På lørdag var det klart for sluttspill, og B14B vant finalen i sitt sluttspill. De møtte nok en gang Boldklubben Marienlyst (laget de spilte 1-1 mot dagen før), nå vant våre gutter 1-0.

B14B vant D-sluttspillet

Finalespillet for B14A var organisert som seriespill mellom tre gruppevinnere.
Vi startet lørdagen med å møte Bryne, og tapte 2-3.
Bryne møtte deretter Boldklubben Marienlyst og spilte 1-1, og sto med 4 poeng.
For å sikre andreplassen i turneringen var vi nødt til å slå Marienlyst, som ved seier ville vinne Nørhalne Cup. Vi vant kampen 1-0, og kunne med det motta sølvmedaljer og pokal

B14A mottar sølvmedaljer og pokal
B14B med medaljene rundt halsen

Lørdag kveld ble brukt til å spille mer fotball, bruke opp de siste lommepengene og bare ha det bra sammen med lagkamerater og nye venner. Grorud Idrettslag stilte to lag i cupen, men en felles gjeng!

En gjeng!

Søndag ble brukt til nedpakking på skolen, og mange timer på buss og båt.
Det var en sliten, men veldig fornøyd gjeng som kom tilbake til Grorud søndag ettermiddag.

Ikke bare Grorud U14 som ville hjem til Oslo

Tusen takk til alle foresatte som har jobbet dugnad gjennom det siste året og var med på tur. Uten dere hadde dette ikke vært mulig, Grorud IL er dere evig takknemlig.