Så viktig kan fotballen være!

Mange unge fotballspillere har mistet et helt år under pandemien, Ole Tobias vet hvor viktig fotballen er.

I Grorud er vi stolte av a-laget vårt, og at de har blitt en del av Norsk Toppfotball.
Vi er minst like stolt av alt det fantastiske arbeidet alle klubbens trenere gjør for barn og ungdom, fotballtreneren er kanskje den nærmeste støttespilleren og største rollemodellen våre unge har.

Ole Tobias kom til Grorud før 2020-sesongen, som assistenttrener for U-21-laget.
Han overtok som hovedansvarlig for laget før jul i fjor, men har dessverre ennå ikke fått ledet laget i kamp fordi laget ikke har fått lov til å spille kamper.

Ole Tobias brenner for barn og ungdom, han vet selv hvor viktig fotballen er i oppveksten.
Han hadde ikke selv en A-4-oppvekst, erfaringene han dessverre har opparbeidet seg bruker han som en viktig ballast i jobben han nå gjør.

Det finnes mange Ole Tobias ´er der ute, men ikke mange som er tøffe nok og trygge nok på seg selv til å fortelle sin historie.
Vi er stolte og glade over å ha Ole Tobias i våre rekker.

Ole Tobias har fortalt sin historie til Av og til, dette plukket TV 2 opp da de skulle lage en sak om forskningsrapporten de publiserte.
TV2 kom derfor på besøk på Grorud Arctic Match og snakket med Ole Tobias og noen av gutta på U-21-laget.

Les om Ole Tobias og se saken fra TV 2 her