Samarbeidsavtale mellom Stabæk og Grorud

Stabæk og Grorud har inngått et samarbeid, og skal de neste 3 årene sammen utvikle klubbene og sørge for at unge talenter skal få best mulig rammebetingelser for å bli enda bedre.

Da Eirik Kjønø i vinter skiftet arbeidsgiver fra Grorud til Stabæk aktualiserte og forserte det arbeidet med å inngå et formelt samarbeid mellom klubbene.
Klubbene er enig om at et samarbeid vil være bra for begge klubber, og det kuliminerte med at man i går inngikk et 3-årig samarbeid som har som mål å utvikle Oslo-fotballen.

Gleder seg til samarbeid

Utviklingsleder i Grorud IL, Torgeir Helgen, jobber lange dager for å sikre at Groruddøler skal ha gode rammebetingelser for å bli gode fotballspillere i sin egen bakgård. Han er strålende fornøyd med at det har blitt et formalisert samarbeid mellom Grorud og Stabæk.
– Jeg gleder meg til å samarbeide med Stabæk om å bli best på spillerutvikling. Tallene snakker litt for seg selv når du ser på antall spillere de har utviklet til toppfotballen de siste årene. Vi ønsker å lære så mye som mulig av dem og tror de kan lære en del av oss også, sier Torgeir.
Vi er to klubber med mye til felles, men med ulik spisskompetanse.
– Det optimale er å bygge bro mellom utviklingsarbeidet på vestkanten og østkanten på en måte som gir flest mulig en realistisk mulighet til å oppfylle drømmene sine. Det er kult at Stabæk ser verdien av å løfte hele Oslo-fotballen så det kommer frem flere gode spillere. Det vil både vi og de nyte godene av om noen år, avslutter Torgeir.

Eirik Kjønø er naturligvis en viktig faktor

Arbeidet med å formalisere samarbeidet mellom klubbene startet lenge før Eirik gikk fra Grorud til Stabæk, og han har på en måte en fot i begge leire.
- Jeg er veldig glad for at avtalen nå er underskrevet og offentliggjort. Vi brukte mye tid på den før jeg meldte overgang og jeg er helt sikker på at dette er bra for begge klubber og spesielt Grorud, sier Eirik.

Mer i Akers Avis Groruddalen

Vår samarbeidspartner Akers Avis Groruddalen var naturligvis på plass da klubbene offentliggjorde samarbeidsavtalen.
Du kan lese mer og se intervjuer med Torgeir Helgen, Torgeir Bjarmann, Richard Pedersen og Eirik Kjønø her.