Årvoll IL inn i samarbeidsmodellen

Sammen for Groruddalen

Grorud IL har de siste årene hatt veldig god dialog med Årvoll IL, hvor Årvollspillere i ulike perioder har hospitert med ulike lag i Grorud IL. Hospitering er en viktig del av avtalen som nå er inngått, hvor vi setter spilleren i sentrum og legger opp til ulike utviklingstrapper med et mål om å utvikle flere toppfotballspillere fra Groruddalen.

Samarbeidsavtalen er mer omfattende enn dette, og innebærer en rekke punkter som skal gagne begge klubber i alt fra vinterdrift, klubbutvikling til trenerutvikling. Det har vært viktig for begge klubber i samtalene om et langsiktig samarbeid.

Klubbutvikler Axel Berg Mehn-Andersen sier:
- Årvoll er en tradisjonsrik klubb i Groruddalen, og vi er veldig glade for å nå ha Årvoll med oss på laget sammen med alle de andre fantastiske klubbene i Groruddalen! Allerede til helgen samler vi klubbene til felles trenerforum før alle klubbene er invitert til vårt A-lags serieåpning mot Strindheim, hvor klubben med flest deltakere vinner muligheten til å spille mot vårt A-lag med sine barnelag.

Mats i Årvolldrakt.jpg

Vår forsvarsbauta Mats Andersen, som er hardbarket Årvoll-gutt er full av begeistring for samarbeidet.
- Det er viktig for Groruddalen at en klubb som Grorud kan gå foran og bane vei for de andre klubbene. At man kan dele av ressurser i form av trenerforum, kompetanseoverføring og hospitering er nødvendig for at man skal kunne lykkes som fotballspiller i Groruddalen, sier Mats.

Vi håper flere Årvoll-gutter blir å se på banen for Grorud sitt A-lag de kommende årene, og tror at vi nå har landet en avtale som gagner begge klubber på lang sikt.