Sesongoppkjøring 2024 Kvinnelaget

Kvinnelaget er godt i gang med sesongoppkjøringen. Det trenes både ute i Grorud Idrettspark og hos vår samarbeidspartner Sterk.

Teamet rundt laget har blitt styrket i 2024, hovedtrener Zeid Saleh får med seg Tom Arne Stormo som assistenttrener.
- Tom Arne er en trener med mye erfaring på kvinnesiden som kan være med og løfte prosjektet videre. Vi får inn en dyktig trener og en meget bra person, sier Zeid.

Zeid er mer enn klar for å kaste seg over oppgavene i 2024.
- Grorud skal ta like store steg i 2024 som i fjor. Vi ønsker å være et lag som kjemper i toppen allerede i år. Vi møter mange gode lag, men vi håper at vår utvikling gjør at vi er blant topplagene, sier han.
- Det er flere på prøvespill, nye signereringer og resigneringer kommer de neste ukene. Følg med, sier Zeid.

Kaptein, Thea Aas Kristiansen, gleder seg til sesong og reflekterer litt over 2023.
- Progresjonen i spillet vårt fra første til siste seriekamp sier noe om jobben som er lagt ned. Vi har jobbet hardt på trening og utviklet oss godt gjennom hele året. Høstsesongen ble spesielt morsom og resulterte i mange gode prestasjoner - både med tanke på banespill og poeng, sier hun.
- Jeg gleder meg veldig til den kommende sesongen! Vi er en fin gjeng, og jeg er sikker på at vi kommer til å ta ytterligere steg også i år.

Laget har tre fellestreninger i uka, i tillegg til egenøkter både individuelt og sammen på
STERK, og det skal spilles 8 treningskamper:

Søndag 28.januar
ØHIL (B)
Ferd Arena Hosle 17:00

Søndag 4.februar
Motstander kommer (H)
Grorud Idrettspark 16:00

Søndag 11.februar
Elverum (H)
Grorud Idrettspark 18:00

Søndag 18.februar
Ull/Kisa (H)
Grorud Idrettspark 18:00

Søndag 03.mars
Motstander kommer (B)

Søndag 17.mars
Brumunddal (B)
Sveum Idrettspark 14:30

Søndag 24.mars
Fredrikstad (H)
Grorud Idrettspark 16:00

Kvinnelaget skal spille i 3. divisjon i 2024, 1. serierunde spilles hjemme i Grorud Idrettspark søndag 14. april 2024 klokka 16:00.