Sesongoppkjøringen starter 11. januar

Her er oversikten over treningskampene før seriestart.

Spillerne har hatt en velfortjent ferie etter sesongslutt, men nå er det snart slutt på ferien.
Myndighetenes tiltak for å begrense smittespredning gjør at oppstarten ikke blir helt som planlagt.
11. januar møtes gutta til coronatesting, resten av uka går med til testing av den fysiske formen.

- Vi har fokus på fysiske tester og å komme i gang med fotballbevegelser den første uka, og så håper jeg virkelig vi får lov til å trener normalt uka etter, sier a-lagstrener Johan Gjønnes Nilsen.

Håper på normal trening

Signalene fra Norges Fotballforbund tyder på at vi får lov til å trene normalt fra 15. januar, det betyr i praksis at normal aktivitet kommer i gang mandag 17. januar.

- En uke forsinkelse i oppstarten løser vi greit, men jeg håper virkelig vi kommer i gang den 17., sier Johan, som er opptatt av at reglene skal være like for alle.

- Alle klubber på samme nivå må behandles likt. Situasjonen vi hadde i fjor hvor noen lag fikk trene mens andre ikke fikk lov er uholdbar, sier han.

Motstanderne i treningskampene er klare

Det er en stor kabal som skal løses når klubbene i toppfotballen skal avtale treningskamper.
I år er kabalen vanskeligere enn vanlig fordi 4. runde i NM spilles midt i sesongoppkjøringen, og da gjelder det å være kreativ.

- Vi har avtalt kamp mot enten Sandnes Ulf eller Start. De møtes i 4. runde, og vi spiller treningskamp mot laget som taper cupkampen, sier Johan.

Oversikt over planlagte treningskamper

2901 Eidsvolds TurnLSK-hallen
0502 KjelsåsLSK-hallen
110215:00SkeidGrorud Arctic Match
2602 FredrikstadGrorud Arctic Match
0803 FredrikstadMarbella
1903/2003 Sandnes Ulf
eller Start
Østerhus Arena
eller Sør Arena
2703 Ull/KisaGrorud Arctic Match

Det kan bli endringer i kampdato og tidspunkt.
Det kan komme til kamper.

Gleder seg til Marbella

I fjor ble treningsleiren avlyst på grunn av coronareglene, i år har vi planer om en uke i Marbella fra 2. til 9. mars.

- Vi gleder oss enormt til å reise på treningsleir og være samlet en hel uke, sier Johan.
Som det fremkommer av oversikten over treningskamper skal laget spille kamp mot Fredrikstad under oppholdet.

Terminliste og seriestart

Fredag 14. januar kommer terminlista for OBOS-ligaen, uka etter åpner vi opp billettsalget for enkeltkamper her.