Sesongstart for damelaget

Første seriekamp i Grorud Idrettspark søndag 14. april klokka 16.00

Endelig er det klart for seriestart også for damelaget, den første kampen spilles mot Brumunddal. Damelaget skal spille i 3. divisjon, alle Groruds seriekamper finner du her

Hovedtrener Zeid Saleh, som i år har med seg Tom Arne Stormo som assistenttrener, er godt fornøyd med årets spillerstall. Veldig mange av spillerne fra i fjor er med videre, samtidig som det er en del nye fjes på laget.
- Det har vært noen utskiftninger foran årets sesong, men vi har jobbet hardt for å integrere våre nye spillere, samtidig som vi har bygd videre på den solide grunnmuren fra forrige sesong. Tiden har blitt brukt godt på å skape nye relasjoner og utvikle samspillet der hver trening har vært en mulighet for oss til å vokse som lag og som enkeltindivider, sier Zeid.

Jevne kamper i sesongoppkjøringen
Vi har spilt jevne kamper i sesongoppkjøringen og bygget form. Selv om resultatene har vært varierende med 2 serie, 3 uavgjort og 2 tap, mener vi at vi er i rute til sesongstart og håper å bite godt fra oss i årets sesong.
- Vi har en sterk tropp og alle har en tydelig sult etter å prege årets 3.divisjon i større grad enn fjorårssesongen. Veien dit blir ikke enkel, men fortsetter vi den samme utviklingen som vi til nå har sett, er det ikke noe i veien for at vi kan nå dette målet, sier Zeid.

Klare for seriestart
Kaptein Thea Aas Kristiansen gleder seg til at seriespillet endelig skal begynne.
- Oppkjøringen har vært preget av noe varierende prestasjoner, men vi har trent godt og fortsatt utviklingen fra i fjor. Vi tar stadig nye steg og føler oss veldig klare for seriestart. Vi gleder oss enormt til å endelig komme i gang, og jeg er sikker på at jentene er gira på å levere en god sesong, sier Thea.

Hele troppen til Groruds damelag finner du her