Sommerpause for U21

Serien er halvspilt, nå venter velfortjent ferie

U21 har spilt 11 av 22 seriekamper, og har nå pause i seriespillet fram til 13. august.

Sesongen startet med 5-5 hjemme mot Stovner Sportsklubb, og fortsatte med
Tap 1-3 borte mot Heming
Seier 5-0 borte mot Asker 2
Uavgjort 1-1 hjemme mot Grei
Seier 6-1 borte mot Follo 2
Seier 5-0 hjemme mot Bøler
Seier 3-0 hjemme mot Årvoll
Uavgjort 2-2 hjemme mot Kjelsås 2
Tap 3-4 borte mot Lommedalen
Sier 7-2 hjemme mot Lambertseter
Uavgjort 1-1 borte mot Lokomotiv Oslo 2

Ved halvspilt serie i 4. divisjon avd. 2 ligger U21 på 4. plass.

U21s hovedtrener Axel Berg Mehn-Andersen har gjort seg opp noen tanker om vårsesongen:
- Det har vært et lærerikt halvår, både for teamet og spillerne. Det har vært høye topper og dype daler, vi har vist at vi har det høyeste toppnivået i divisjonen. Vi har en bred tropp der mange har fått spilletid. Dette har skapt en sunn konkurransesituasjon som er viktig å erfare slik at man lærer at man ikke får noe gratis. Man må jobbe hardt og prestere jevnlig. Til høsten må vi bli mer stabile, vi skal stille høyere krav til hverandre og pushe hverandre enda hardere på trening. Det blir en spennende høstsesong, vi er i angrepsposisjon, vi har ingenting å tape og alt å vinne.
Flere kommer tilbake etter langtidsskader. Noen har allerede begynt å spille kamper, etter sommeren er alle kampklare. Dette gjør oss sterkere, både i kamp og trening, sier Axel.

Daglig leder Mats Thyli oppsummerer vårsesongen for laget:
- Vi er godt fornøyd med U21 så langt i år. Vi ser jo ikke veldig mye på tabellen, men det ligger mye læring i å spille for noe hver uke. Fint at de henger med i toppen, sånn sett. Det viktigste er uansett å fortsette å søke skyhøy kvalitet i treningshverdagen, så får vi svarene vi ønsker oss tidsnok. Å få sjansen på A-laget over tid krever hard jobbing og tålmodighet, og vi skal aldri underdrive betydningen av å gjøre ting rett utenfor banen også. Ernæring, søvn, holdninger og et positivt kroppsspråk har mye å si. Jeg gleder meg til å følge med utover høsten, og håper flere melder seg på diskusjonen om å tas opp på A-laget for 2025, sier Mats.

13. august møter U21 Stovner Sportsklubb på Rommensletta, første hjemmekamp etter ferien spilles mot Heming 20. august.