Status spillerstallen

Flere spillere er nå tilbake på feltet etter å ha vært ute med skader eller sykdom.

Det er ingen tvil om det har blitt lagt ned stor innsats blant alle de som nå er tilbake eller på vei tilbake.
Det er imponerende å se hvordan gutta vender en skade til noe positivt hvor man fokuserer på hvordan man kan optimalisere gjenopptreningen og tenke alternativt.

Ali Iqbal

Ali har påvist svakhet i lysken. Han jobber beinhardt sammen med vårt mediisinske apperat for å bli skadefri.

Henrik Bredeli

Henrik er helt i rute etter sin korsbåndsoperasjon, og kommer til å bli en god forsterkning i 2021.

Vetle Skåttun

Vetle ble skadet i 1. serierunde mot LSK.
Er tilbake i lett fotballtrening denne uka.

Emil Gundelach Ødegaard

Er nyoperert etter å ha røket leddbåndet i høyre tommel.
Emil er innstilt på hardt arbeid i ukene framover, og vi regner med å se han på feltet igjen om ca. 8 uker.

Petter Mathias Olsen

Petter ble operert i foten for en uke siden, og er allerede i gang med forsiktig opptrening.
Om en måneds tid er han tilbake i full trening og klar for å ta opp kampen om en plass på laget.

Geirald Meyer

Geirald ble operert i muskelfestet i magen på mandag, og etter noen rolige dager hjemme i Tromsø setter han i gang opptreninga.

Runar Hauge

Runar var uheldig og fikk en trøkk i ankelen på trening.
Han er nå hjemme i Bodø, og nærmer seg å bli å være fullt restituert.

Josisas Furaha

Josias er fullt tilbake, og satt på benken under mandagens OBOS-ligakamp mot Strømmen.
Josias vil spille kamper for vårt U19-lag framover for å få nødvendig kamptrening.

Thomas Elsebutangen

Thomas er også fullt tilbake, og fikk et innhopp mot Strømmen.

Omar Bully

Bully er nå skadefri, og for å få nødvendig kamptrening vil han spille kamper for vårt U19-lag.

Fabian Ness

Fabian har jobbet seg gjennom sin andre opptreningsperiode på grunn av røket korsbånd, og har allerede vært på banen i 2 OBOS-ligakamper.
På mandag spilte han 90 minutter mot Strømmen

Trace Akino Murray

Trace er tilbake på feltet etter å ha måtte stå over Strømmenkampen på grunn av sykdom. Trace er tilgjengelig til fredagens kamp mot Tromsø.

Elias Kristoffersen Hagen

Elias mistet også kampen mot Strømmen på grunn av sykdom, han er tilbake i full trening og klar for kamp.

Eirik kommenterer

- VI har et meget bra samarbeid med Trond Ripe og resten av gjengen i STERK.
Vi har gjort ting mer proffesjonelt rundt oppfølging og behandling av våre spillere.
De siste to årene har vi vært uheldig med type skader på spillerne, det er gledelig å se at flere av spillerne er tilbake i trening og kamp.

Eirik velger å la to av unggutta spille kamper for juniorlaget selv om det for noen konsekvenser.
- Jeg synes det er så viktig at Josias og Bully får kamptrening at det er verdt at de da ikke får lov til å trene med a-laget i 14 dager.
Dette skyldes at covid-19-protokollen ilegger spillere som deltar på kamp og/eller trening med andre lag innenfor samme klubb ikke kan trene med a-laget på 14 dager.

Foto: Cathrine Gundelach Ødegaard