Takk!

Takk for innsatsen til Preben Mankowitz, Vetle Skåttun, Glenn Harviken, Fabian Østigård Ness, Thomas Elsebutangen og Sindre Osestad.

Grorud Idrettslag har etablert seg som en fotballkubb å regne med, de siste tre sesong  ene har vi vært en del av Norsk Toppfotball gjennom spill i OBOS-ligaen.
Lagets innsats, både på banen og gjennom TV-serien Grorud Underdogs har satt Grorud på kartet og vist at det er mulig å få det til, også i Groruddalen.

Det er mange som skal dele på æren for den fantastiske reisen vi har vært med på, og noen av dem skal vi takke av i dag.

Preben Mankowitz kom til Grorud i forkant av 2013-sesongen, og har i år spilt sin 10. strake sesong i gult og blått.
Da Preben kom til Grorud var vi nyopprykket på tredje nivå, og han har vært en meget viktig faktor for klubbens reise det siste 10-året.
De siste tre sesongene har Preben vært lagets kaptein.
Preben har spilt imponerende 263 kamper og scoret 32 mål for Grorud.

Sindre Osestad har spilt i Grorud siden 2020.
To av dem i løpet av få minutter borte mot Raufoss i fjor, det ga oss alle et minne for livet.
Sindre er en spiller som er kapabel til å gi oss disse øyeblikkene, det har vi alltid satt stor pris på.
Han har spilt 67 kamper og scoret 7 mål for klubben.
Tusen takk, Sindre.

Thomas Elsebutangen har spilt 4 sesonger i Grorud.
Han var sentral ved opprykket i 2019 hvor han preget flere nøkkelkamper og dermed satte sine spor i Grorud.
Dessverre har tiden i Grorud vært preget av mange skader, men Thomas har jobbet seg tilbake skade etter skade. Det vitner om karakterstyrke en Groruddøl verdig.
Thomas har spilt 76 kamper og scoret 8 mål for Grorud.
Tusen takk, Thomas.

Fabian Østigård Ness kom til Grorud som juniorspiller, og har spilt for klubben i 7 sesonger.
Han har vist at det tilsynelatende er mulig.
Til tross for to korsbåndskader som har holdt han borte fra fotballen i til sammen to sesonger har han spilt imponerende 148 kamper og scoret 9 mål.
Tusen takk, Fabian.

Glenn Harviken har spilt i Grorud siden 2017.
På fem sesonger har han rukket å spille 132 kamper, flere av dem som kaptein.
Et høydepunkt var da han som kaptein ledet laget ut til cupkamp mot moderklubben Stover Sportsklubb i 2021.
Vi takker nå av en knallhard midtstopper, tusen takk Glenn.

Vetle Skåttun har spilt for Grorud i 9 sesonger.
Vetle er en ekte Groruddøl som alltid bidratt 100 % når han har tatt på seg Groruddrakta.
Han har spilt i alle posisjoner, med unntak av som keeper, og har alltid vært viktig når han har bidratt.
Vetle har spilt 131 kamper og scoret 6 mål.
Tusen takk, Vetle.

De siste tre sesongene har Preben vært lagets kaptein.
Preben har spilt imponerende 263 kamper og scoret 32 mål for Grorud.
I dag takker vi av en klubblegende, tusen takk Preben.

Vi ønsker alle sammen lykke til videre, og takker for innsatsen i Grorud Idrettslag.