Tap 0-2 mot Vålerenga

Da var vi endelig i gang med treningskamper, og det var mye oppløftende å se på Intility.

Eirik var i forkant av kampen klar på at her skulle mange få spilletid, totalt var det planlagt 10 bytter, og ettersom Eirik er en mann som følger planene sine ble alle byttene gjennomført.
Laget finner du nederst i denne artikkelen.

Det var en solid førsteomgang hvor vi skaper 3-4 store sjanser og kun slipper til 2. Lagene gikk til pause på 0-0.
Det er tydelig at det er kamp om plassene fram mot seriepremieren, alle de som startet viser at de også vil starte mot LSK.

Vi starter godt også i andre omgang, men det er allikevel Vålerenga som tar ledelsen etter 69 minutter.
Vi fortsetter å spille oss til store sjanser, og det hadde nok ikke vært ufortjent om vi hadde utlignet.
I stedet er det Vålerenga som setter 0-2 på straffe i det siste ordinære spilleminuttet.

Andre omgang preges av jevt banespill, og i perioder bærer også kampen preg av at det er vår første treningskamp.

Kommentarer fra Eirik blir publisert på vår Facebookside og på Instagram.

Groruds lag

1. Emil Gundelach Ødegaard
32. Leo Cornic (3. Trace Murray fra 62.)
21. Geirald Meyer (5. Glenn Harviken fra 46.)
4. Arnar Gudjonsson (24. Christian Novak fra 62.)
20. Saadiq Elmi (23. Ian Barobe fra 62.)
16. Vetle Skåttun (11. Kevin Mankowitz fra 46.)
26. Christos Zafeiris (8. Elias Hagen fra 46.)
6. Martin Høyland (17. remi Jensen Telle fra 62.)
14. Nikolai Hristov (28. Thomas Elsebutangen fra 62.)
19. Oscar Aga (99. Magnus Dahlby fra 62.)
10. Faysal Ahmed (K) (7. Preben Mankowitz fra 46.)

Allerede på søndag er det ny treningskamp, denne gangen hjemme på Grorud Arctic Match mot Strømmen.
På grunn av Covid-19 begrensninger er det dessverrre ikke adgang for publikum, men kampen vises på Direktesport.no og på Nettavisen.
Avspark 18:00.