Tap i serieåpningen

Etter to omganger med høyt tempo og mange sjanser glapp det dessverre på overtid mot Ranheim.

Lørdag kveld var det duket for seriestart i OBOS-ligaen og de gule og blå hadde tatt turen til Trondheim for å møte Ranheim.

Eksplosiv start

Det tok ikke mange minuttene før den første store sjansen kom, signert Oscar Aga. Men skuddet gikk like utenfor fra mannen som scoret det første målet i det samme oppgjøret i fjor, klubbens historiske første mål i OBOS-ligaen.

Samme mann skulle også få en ny stor mulighet rett før pause da et sovende Ranheim forsvar sender en løs ball tilbake mot keeper som Aga plukker opp, men dette skuddet gikk også utenfor.

Kamp til siste slutt

Ut av startblokkene i andre omgang var det riktignok hjemmelaget som var best og presset Grorud langt inne på egen halvdel. Dette presset skulle vare gjennom hele omgangen og det var 11 gule og blå som kjempet med nebb og klør for å unngå mål imot.

Dessverre så glipper det to minutter inn i overtiden og sønn av far, Filip Brattbakk, blir den store helten for Ranheim.

Nye muligheter kommer allerede førstkommende torsdag, når vi tar imot Strømmen til første seriekamp på Grorud Arctic Match.

På Grorud sin facebookside kan du se intervju med Aksel og høre hans tanker om første seriekamp.