Torgeir til Fredrikstad

Nok en fra Grorud tar steget til Eliteserien

Torgeir Helgen har vært ansatt i Grorud Idrettslag i nesten 9 år, og har bekledd veldig mange roller i klubben. Han har vært med på hele klubbens reise fra en dugnadsdrevet klubb til profesjonaliseringen vi ser i dag.

Torgeir var pådriver for at klubben skulle akademiklassifiseres, og ledet arbeidet som førte til tre stjerner høsten 2022. At en klubb på ett år tar steget fra en til tre stjerner er ikke daglig kost hos Norsk Toppfotball, Grorud Idrettslag brukes som inspirasjon for andre klubber som klassifiseres.

Et godt samarbeid med nabolagsklubbene har vært Torgeirs målsetting, og gjennom etableringen av klubbforum, trenerforum og ekstratreninger for Groruddalens klubber har han sørget for å nå målet.

Torgeir har alltid vært opptatt av spillerutvikling, og hadde som mål at Groruds U21-lag skulle spille i 3. divisjon. I 2019 klarte man nettopp det, med Torgeir som trener rykket vi opp.

Når Torgeir nå reiser til Fredrikstad, er det med godt skussmål fra Grorud Idrettslag.
- Det er artig for Torgeir at han får en slik mulighet, vi mener selvfølgelig at det er fullt fortjent. VI kommer til å savne en fin fyr og et godt menneske i korridorene her, og naturligvis en til fingerspissene profesjonell fagmann, sier daglig leder i Grorud Idrettslag, Mats Thyli.

Vi har hatt en liten prat med Torgeir, hvor han snakker om sin tid i Grorud Idrettslag, klikk på lenken under for å se intervjuet på vår youtubekanal:
Torgeir til Fredrikstad!

Vi ønsker Torgeir all mulig lykke til i sin nye jobb som assistenttrener for Fredrikstad i Eliteserien.
Våre veier skilles med et smil om munnen, og hvem vet hva framtiden vil bringe?