Uavgjort i "Kampen om Oslo"

Grorud snudde kampen og ledet til pause, men det var ikke nok til å vinne mot KFUM i en kamp som endte 2-2.

To uker med spillepause og én åpning av EM-2020 senere var det endelig dukket for Oslo-derby mellom Grorud og KFUM i finværet.

Tidlig smell

Grorud startet de fem, seks første minuttene best men kom ikke helt til de store sjansene. Fabian Ness var nære på hode ved et frispark etter 12 minutter, men KFUM-keeperen kom først på innlegget.

Det var også på dødball at det første målet skulle komme og årets første borte mål på Grorud Arctic Match ble skåret av KFUM-spiller Aaron Olsen etter 15 minutter spill. Kåffa spilte seg fint fram til et hjørnespark, som Glenn Harviken headet ut til en ny dødball.

På den påfølgende corneren ble det tett inne foran Gulbrandsen Viken i målet og etter litt klabb og babb satte Olsen inn 1-0 for gjestene.

Som mange ganger før...

Men Grorud skulle få sette sitt preg på matchen før pause.

Zafeiris på midten fant Preben Mankowitz på 16-meter som på en berøring stusset igjennom Martin Høyland. Sørlendingen ble felt innenfor feltet og dermed ble det dømt straffe til Grorud.

Der var Oscar Aga sikker som mange ganger før og utlignet til 1-1 for Grorud etter halvtimen spilt.

Sitt første mål for Grorud

5 minutter før pause var snuoperasjonen et faktum for Aksel Bergos gutter. Oscar Aga mottok ballen på midten av banen og satt beina fatt mot KFUM sin boks. Med han på det løpet var Christos Zafeiris. Han løp seg fri på venstre side av feltet og var iskald alene mot keeper og satte inn sitt første mål i Grorud drakt!

Grorud gikk inn til pause med ledelsen 2-1.

Mye spill, få sjanser

Andre omgang startet på samme måte som første, med mål til gjestene. KFUM slo et innlegg fra venstre og (nok en gang) etter litt klabb og babb satte Kåffa inn utligningen til 2-2.

De neste 40 minuttene var preget av mye spill og få store sjanser.

Uten de store sjansene blir det heller ikke mål, dermed endte "Kampen om Oslo" 2-2.

Neste seriekamp for Grorud er førstkommende fredag når vi gjester Bryne.

Grorud startet kampen med følgende lag:

4-4-2

Mats Gulbrandsen Viken

Tobias Collett - Glenn Harviken - Henrik Bredeli - Fabian Østigård Ness

Hassan Yusuf - Christos Zafeiris - Martin Høyland - Nikolai Hristov

Preben Mankowitz (K) - Oscar Aga

Benk:

Vegard Storsve - Arnar Gudjonsson - Jonas Pereira - Fredrick Pettersen - Kevin Mankowitz - Vetle Skåttun - Elias Skogvoll - Sindre Osestad - William Bjeglerud

Kampfakta:

16' - 0-1 - KFUM