Uka i Utviklingsavdelingen

For en uke det har vært! Etter en sesongstart med mye stang ut, har man fått trent godt og vi begynner å se hva som bor i spillerne våre!

U21:
Fantastisk seier for guttene i kampen mot LSK sine juniorer. Med full U21 tropp + en A-lagspiller i Vegard vant man 3-1 i en bunnsolid gjennomføring.
Endelig kan de spille kampene de gjorde seg fortjent til etter opprykket i 2019.
På søndag blir det lokalderby mot Stovner på Rommensletta 17:00.
Vel møtt!

U19:
Har fått flere kamper utsatt pga koronatrøbbel hos motstandere.
De var skuffet etter forrige torsdags kamp mot Bækkelaget hvor det ble et 1-0 tap, men responderte denne uken med 4-0 (Ullern) og 2-1 (KFUM) i to toppkamper med få dagers mellomrom.
Fantastisk respons og kampen mot KFUM seint torsdags kveld ble et jevnt oppgjør hvor KFUM ledet 1-0 til pause. Men etter scoring av Tharun og en praktscoring fra Modouba snudde juniorene kampen til stor glede for publikum!

U15:
Har merket store forskjeller fra i fjor og at alle lag og klubber er godt forberedt når de møter guttene. Møter mye lavt press og 5/6-backslinjer. Det har vært nye utfordringer for flere av guttene og noe man har slitt med å håndtere. Men de har en brennende ønske om å bli bedre og jobben som er lagt ned på invidvidnivå gjennom video og egentrening, samt tilstedeværelse på trening er inspirerende. Det gir resultater, og man ser resultatet av det etter to seire mot Lyn (3-0) og Bærum (3-1) siste uken. Selv om ingen er fornøyd med kampene, så ser man konturene av en god prosess spillerne står i. U15 har spillefri til helgen, og lader opp mot neste ukes Nasjonalt Elitetiltak på Ekeberg hvor man skal møte de andre OBOS-ligaen og Eliteserie-klubbene sine 14 og 15 åringer. Grorud er i gruppe med Ull/Kisa og Aalesund!

U15-2:
Idrettsgleden runget over idrettsanlegget da guttene fikk sin første tre poenger for året i tirsdagens lokalderby mot Grei 2. Spillerne har jobbet hardt i hver kamp og på hver trening og endelig løsnet det. 3-1 seier mot våre hyggelige naboer gjorde susen. Neste kamp er kommende tirsdag mot Furuset! Nok et lokalt Groruddalsderby!

U14:
Fikk forrige helgs kamp mot Ski avlyst på grunn av korona hos motstander. Men fikk spilt en tidligere utsatt kamp mot Ullern på onsdag. Tidlig kampstart og flere gutter som måtte dra tidligere fra skolen for å rekke kamp gjorde inngangen til kampen vanskelig. Det var noe som preget Grorud-laget gjennom hele kampen, og en beskrives som årets dårligste prestasjon. Likevel kom man tilbake med en 2-1 seier, samtidig som vi vet at prestasjonene helt naturlig varierer i denne alderen. Neste kamp for U14 er mot Ready kommende lørdag 15:00 på Grorud.

U14-2:
Måtte flytte sin kamp mot Holmlia pga karantene og sykdom i egne rekker. Det preget også starten på treningsuken, men nå er guttene i gang igjen. De gleder seg til kamp mot Korsvoll kommende lørdag og er klar for å ta årets første tre poenger!

U14-3:
Nå har det løsnet! To kamper og seks poeng for denne herlige gjengen! Fullt fortjent tør vi å si. Dette er gutter som alltid er på Grorud. Enten som spillere, dommere, supportere på A-lagskamper eller bare for å henge. Vi gleder oss til å følge dem videre og håper de gode opplevelse bare fortsetter!

U13:
Etter mye prøving, feiling og tøffe kamper løsnet det endelig for U13 gruppen mot Abildsø. I en kamp som bølget frem og tilbake så ble til slutt 7-4 til det yngste ungdomslaget vårt. Høylytt jubling med Mounir i spissen preget lokalene våre søndagskveld. Fullt fortjent! Neste kamp er mot Årvoll kommende søndag 18:30.

U13-2:
Fikk en tøff kamp borte mot Frigg, men motet til guttene er det ingenting å si på. Høylytt på A-laget sine kamper og alltid å se på anlegget de også. Så prøver de igjen kommende tirsdag mot Vålerenga. Vi håper det løsner og at man kan juble for tre poeng!

U11 (2010):
Flere av guttene er blitt kjent for sitt engasjement på A-laget sine kamper. Høylytt og ivrige roper de på sine forbilder. De utklasset kanarifansen under cup-kampen mot Lillestrøm. Ellers er dette en spillergruppe som bare blir større og større. Forrige kamp som ble spilt var mot Stabæk sine gode 2010-gutter. Vi er superfornøyd med at vi mye tidligere enn før kan starte med gode referansekamper som skal være med å utvikle de neste A-lagsspillerne. Denne gangen også med hospitanter fra Furuset, Ellingsrud og Haugerud! Til helgen er det cup på Gjelleråsen for den fine gjengen! Tre lag skal i aksjon og vi satser på masse mål, is, vafler, pølser og glede!

De har også fått med seg forbilde Halvor fra U15-laget som skal bidra på hver trening!

U10(2011):
Også en gruppe som stadig blir større. En ivrig foreldregjeng som bidrar til dette! Gode opplevelser i ukens kamper mot HSIL og Kjelsås! Til uken venter Oppsal og Årvoll! Vi håper utviklingen fortsetter og at idrettsopplevelsene igjen blir positive!

U9(2012):
Et av de andre store kullene våre! Fått to forbilder i Christian og Gabriel fra U19-laget og de har gjort superinntrykk på guttene. Det har vært mye karantene på 2012 i det siste og nå var de fleste tilbake og smilene var bredt på treningsfeltet!

U8(2013/2014):
Kjærligheten til fotballen begynner å komme for flere av disse guttene og jentene. I denne alderen handler det om å forelske seg i ballen og spillet. Det ser vi stadig at flere av dem gjør. Vi håper kjærligheten fortsetter å blomstre kommende uke!