Velkommen, Elias!

Årests siste signering er klar.

Elias Nahiry(19) forlater Start og Sørlandet, og blir Grorudspiller de neste tre sesongene.
Elias er en hurtig kantspiller som vi håper skal skape mye ugang for våre motstandere.

Vi har vært aktive på overgangsmarkedet i dette overgangsvinduet, og a-lagstrener Jonas Framnes Rygg har nå en tilnærmet full tropp. Det kan komme en til to endringer i januar, men i utgangspunktet er det nå våre egne unge gutter som konkurrerer om de resterende plassene i a-stallen.

Jonas er veldig fornøyd med å ha fått på plass Elias:
- Elias er en rask kantspiller som skaper ubalanse ved å drible, samtidig som han er god til å starte i bakrom. Han er en meget målrettet og positiv unggutt som allerede er på ett veldig solid nivå. Signeringen av Elias er en perfekt match for oss, det gir oss flere strenger å spille på, sier Jonas.

Elias gleder seg til å flytte til Oslo, og er tydelig på hvorfor han valgte Grorud.
- Jeg valgte Grorud først og fremst for det gode miljøet og de gode utviklingsmulighetene. Dette er et spennende prosjekt hvor jeg liker spillestilen og trenernes visjon på hvordan ting på og utenfor banen skal se ut, sier han.

- Jeg liker å tenke at nåtid bestemmer fremtid. Som ung fotballspiller er det lett å tenke mye på alt man ønsker å oppnå der framme, men både for egen og klubbens del handler det om å ta tak her og nå. Hvordan gjennomføre hver økt og hver eneste treningsuke med en nysgjerrig og ærgjerrig innstilling om å bli gradvis bedre. På den måten man både som klubb og individ nærmer seg drømmene sine. Drømmen min med Grorud 2023 er opprykk til OBOS-ligaen, sier han.