Velkommen, Sebastian!

Stopperkjempen fra Stavanger flytter østover.

Sebastian Sørlie Henriksen (20) har signert en toårskontrakt, og stiller på trening i starten av januar.

Sebastian er midtstopper, og kommer til Grorud fra Viking.
Han tilbrakte 2022-sesongen på utlån til Egersund.
Han har spilt 21 aldersbestemte landskamper.

Jonas fornøyd

A-lagstrener Jonas Framnes Rygg er veldig glad for å ha fått på plass en klar forsterkning i god tid til sesongoppkjøringen starter. Grorud har fulgt Sebastian lenge, og nå er han altså klar for to år i gult og blått.

- Han er en klar forsterkning for oss, han er en 11´er spiller, sier Jonas.

- Sebastian er en ung spiller som allerede er på et høyt nivå,. Han er ambiisiøs, sulten og utviklingsorientert, han passer vår identitet og spillesett.
Han vært scoutet og sett på i lengre tid,

Jonas er tydelig på at det at en spiller på Sebastians nivå velger Grorud er en anerkjennelse av det arbeidet klubben har gjort de siste årene.

- At vi har klart å hente en spiller fra en eliteseriekubb viser at vårt prosjekt er atraktivt for spillere fra hele landet, sier han.

Gleder seg til å flytte til Oslo

Sebastian har bodd hele livet sitt i Stavanger, men gjør altså østlending av seg fra nyttår.
- Jeg valgte Grorud på grunn av at det virker som en fantastisk kultur, samhold og opprykkskandidat. I tillegg følte jeg meg veldig Velkommen i denne klubben, sier Sebastian.

Sebastian har store ambisjoner både på Groruds og egne vegne.
- Mine ambisjoner for 2023 er selvsagt opprykk. For min egen del er det å få spilt mange gode kamper og få utvikle meg som fotballspiller sesongens mål, sier han.

Vi ønsker Sebastian velkommen til Grorud!