Velkommen tilbake, Elias

Målsniken returnerer til Grorud ut 2023-sesongen

Elias Aarflot kom til Grorud før 2022-sesongen, og med 13 mål på 14 kamper for U21 i tillegg til 5 kamper for a-laget, gjorde han seg så attraktiv for fotball-Norge at har ble hentet av Tromsø IL midtveis i sesongen.

Nå vender Elias tilbake til Grorud, på utlån fra Tromsø ut 2023-sesongen.
Det er en sulten spiller som vender tilbake.

- Det er på Grorud en del av hjertet mitt ligger, jeg er derfor veldig glad for å være tilbake.
Jeg ble tatt veldig godt imot av spillergruppa, det er en bra gjeng som er utviklingsorienterte. Det liker jeg, sier Elias.

- Jeg har mål om å bidra godt for laget, score mange mål og ta nye steg som spiller, sier han.

A-lagstrener Jonas Rygg styrker med signeringen av Elias angrepsrekka. Dette gir han flere alternativ til hvem som skal bekle spissplassene.

- Elias innehar de egenskapene vi ser etter i angrep. Han er flink til å starte i bakrom, god til å posisjonere seg i boksen, samtidig er han en smart presspiller både høyt og lavt, sier Jonas.

- Han representerer en flamme og en sult etter å bli en bedre versjon av seg selv hver eneste dag. Det er også noe han forventer av omgivelsene rundt seg, derfor passer han perfekt i vår spillergruppe, avslutter Jonas.